Heb je net staan zwoegen op de crosstrainer of staan ploeteren met zware kettlebells? Dan heeft je lichaam behoefte aan rust. Maar grote kans dat jij alweer toe bent aan een after work-out snack. En daar wordt het lastig. Want, wat is nou slim om te eten?

SHOPPING

4 lekkere snacks voor ná het sporten

Healthy en lekker in één

© Foto: Instagram @lizzie_darden


Heb je net staan zwoegen op de crosstrainer of staan ploeteren met zware kettlebells? Dan heeft je lichaam behoefte aan rust. Maar grote kans dat jij alweer toe bent aan een after work-out snack. En daar wordt het lastig. Want, wat is nou slim om te eten?

Eten na het sporten is nog net iets belangrijker dan het eten voor het sporten. Want het eten ná het sporten is nodig om je spierweefsel te herstellen en je energieopslag aan te vullen. Met name eiwitten zijn hierbij de helden uit de koelkast. Zoals:

1 Speltbroodje met hummus
Kikkerwten (waar hummus van gemaakt is) zitten barstensvol eiwitten en juist dié ingrediënten helpen je lichaam herstellen na een work-out. Doe wat hummus op een broodje en combineer het met wat lekkere groenten zoals paprika en tomaat.

2 Kipfilet met appel en kaas
Je kunt er ook voor kiezen om kleine snackjes te eten na het sporten in plaats van één grote snack. Zo is kipfilet met geitenkaas (of andere magere kaas) een perfecte snek. Want: eiwitten plus koolhydraten. Je kunt er voor een extra vullend gevoel (en je dagelijkse dosis fruit) ook stukjes appel tussen rollen. Nom, nom, nom.

3 Rijstwafel met pindakaas en banaan
Misschien klinkt deze combo je niet direct heerlijk in de oren. Maar wacht maar totdat je hem op je bord hebt liggen. Snij een halve banaan in dunne plakjes en verdeel dit over twee rijstwafels met pindakaas. De rijstwafels zorgen voor extra vezels en de banaan zorgt voor extra energie. En vooral het laatste kun jij wel gebruiken na je work-out.

4 Kwark met blauwe bessen
Kwark (en yoghurt) zit boordevol met eiwitten. En met name kwark zorgt ervoor dat er lanzaam eiwitten worden afgegeven aan de spieren. Waardoor jouw spieren sneller herstellen, en je minder snel last hebt van spierpijn. Van blauwe bessen krijg je energie, ze zitten barstensvol met antioxidanten, bevatten weinig calorieën én ze verlagen je bloeddruk.

TOP
Menu
Ads for you!

Hi you!

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Glamour.
Dit vinden wij jammer, want daardoor missen we inkomsten die we hard nodig hebben om jou
de meest awesome content te bieden? Merk dan onze site als 'veilig' aan en volg deze instructies.

Thanks a million!

Sluiten