De Oscars weigerde deze reclame van Frida Mom uit te zenden

Anno 2020 zou het geen taboe meer mogen zijn om te praten over postpartum

image
YouTube

Frida Mom is een bedrijf dat producten verkoopt die vrouwen die net zijn bevallen kunnen helpen bij het herstellen. Ze hebben daarvoor een reclame ontwikkeld waarin ze de realiteit van postpartum laten zien. De Oscars weigerde de reclame van Frida Mom uit te zenden, omdat deze ‘te expliciet’ is.

Leven na een bevalling

De reclame is gemaakt om aan iedereen te laten zien dat het leven na een bevalling niet altijd over rozen gaat. Op social media zie je vaak alleen maar de 'leuke' kant voorbij komen en niet de realiteit. Vrouwen kunnen vooral in het begin, maar ook op langere termijn last hebben van postpartum kwaaltjes. Het is daarom belangrijk dat iedereen de reclame ziet en het geen big deal meer is om over de realiteit van postpartum te praten.

Frida Mom postte het volgende bericht op Instagram: "De reclame die je gaat bekijken, werd afgewezen door ABC & de Oscars wegens uitzending tijdens de aardshow van dit jaar. Het is niet 'gewelddadig, politiek' of seksueel van aard. Onze reclame is niet 'religieus of onzedelijk' en geeft geen 'wapens of munitie' weer. 'Vrouwelijke hygiëne en verlichting van aambeien' zijn ook verboden onderwerpen. Het is gewoon een nieuwe moeder, voor het eerst thuis met haar baby en haar nieuwe lichaam. Toch werd het afgewezen. En we vragen ons af waarom nieuwe moeders zich onvoorbereid voelen. Dus verspreid en deel deze video met elke nieuwe moeder. Ze verdient het om voorbereid te zijn."

Ashley Graham

Ashley Graham deelde een bericht op Instagram na het zien van de reclame. Ze vindt het ongelooflijk dat er nog steeds obstakels zijn om te laten zien wat vrouwen echt doormaken. Ze heeft producten van Frida Mom opgestuurd gekregen en geeft aan dat het haar enorm helpt.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Body