Makkelijke en snelle workout voor thuis: fitness hoelahoepen

Niet alleen een goeie workout, maar ook nog eens heel vermakelijk

Portrait of young beautiful woman in studio
Andriy OnufriyenkoGetty Images

Sinds ik in quarantaine zit, merk ik dat mijn energielevel daalt. Niet zo gek ook: ik ga niet naar de sportschool, fiets niet meer dagelijks naar mijn werk en zie iedere avond een bedroevend laag getal op m'n stappenteller verschijnen. Heel af en toe probeer ik in een plotselinge opleving een work-out voor thuis uit of doe ik een paar yoga-oefeningen. Met het voornemen om dat vaker te doen. Doe ik niet.

Ik had de hoop om thuis te sporten al bijna opgegeven: dan wordt dit voor mij maar een sportvrije quarantaineperiode. Ook prima. Tot m'n huisgenootje thuiskwam met een fitness hoelahoep. Ik was sceptisch in het begin, maar ben inmiddels een fervente hoelahoeper geworden (wie had gedacht dat ik die woorden ooit zou schrijven?). Ik heb eindelijk een snelle, makkelijke workout voor thuis gevonden gevonden die ik zowaar leuk vind om te doen. Dat wilde ik graag even met de rest van de wereld delen

Artikel gaat verder onder de video.

Bekijk ook: deze drie work-outs kun je gewoon thuis doen

Hoelahoep workout

I know, het klinkt een beetje gek: hoelahoepen als workout. But hear me out. Ken je die plastic glitter hoelahoeps waar je vroeger altijd mee speelde (en toen niet alleen om je heupen, maar ook om je armen of nek kon draaien)? Juist ja, die bedoel ik dus niet. Je hebt speciale fitness hoelahoeps, die een stuk groter, dikker en uitermate geschikt voor een workout zijn.

Hoelahoep techniek

Er blijkt dus een techniek te bestaan die je het beste kunt gebruiken tijdens het hoelahoepen. Geen zorgen, het is heel makkelijk te leren. Ik heb deze instructievideo voor beginners gebruikt. Als je deze workout voor het eerst doet, is het belangrijk dat je langzaam opbouwt. Beginners worden met klem geadviseerd om in het begin maar vijf tot tien minuten te hoelahoepen, omdat je spieren anders teveel in één keer belast worden.

Voordelen fitness hoelahoep

Met de hoelahoep-workout versterk je je buik-, rug-, been- en bilspieren. Ook je conditie wordt beter, je spieren (vooral in je rug en heupen) worden soepeler en het blijkt ook nog eens goed voor je doorbloeding. Bovendien is het behoorlijk hilarisch om iemand hoelahoepend met de armen in een ongemakkelijke positie (waar laat je die?!) in de woonkamer te aanschouwen, trust me.


This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Body