Sport jij liever in de buitenlucht in plaats van in de warme, zweterige geur van de gemiddelde sportschool?

4x oefeningen om fit te worden in de buitenlucht

Sport jij liever in de buitenlucht in plaats van in de warme, zweterige geuren van de gemiddelde sportschool? Dan hebben we hier een aantal tricks voor je. Want wat is nou lekkerder om in de buitenlucht een flinke workout te doen wanneer je veel binnen zit voor werk? Juist!
Nog een voordeel van buitensporten? Je kunt gemakkelijk én kosteloos trainen met je eigen lichaamsgewicht zonder alle apparaten van de sportschool.

De eerste stap is: draag een goede sportoutfit die bestemd is tegen het onheilspellende Nederlandse weer. Mist jouw sportieve garderobe nog wat echte musthaves voor een goede sportlook? Shop jouw sportwear dan met deze 20% adidas kortingscode voor extra voordeel. 

Warming up / Cooling down
Begin je workout altijd met een warming up. Hierdoor stijgt de temperatuur van je lichaam en spieren waardoor je workout efficiënter zal verlopen en verklein je de kans op een blessure. Loop twee minuten rustig hard en ga daarna aan de slag met een aantal losmakende oefeningen om je doorbloeding en soepelheid van je spieren te verbeteren. 

Oefening 1 – interval training 
Begin met hardlopen d.m.v. een intervaltraining. Loop een kwartier lang hard en tijdens deze hardloopsessie verhoog je de snelheid met 1 minuut en daarna verlaag je de snelheid weer met 2 minuten. Doe dit in ieder geval één kwartier lang!

Oefening 2 – touwtje springen
Ga na de intervaltraining tien minuten touwtje springen, dit is niet alleen goed voor je conditie, maar door deze full body work-out train je direct je hele lichaam.

Tip: Vergeet niet ten alle tijden je buikspieren aan te spannen.

Oefening 3 - BBB
Na het touwtje springen is het tijd om de benen, buik en billen nog eens extra te trainen. Voor de billen én de benen ga je voor de squad en de lunge. Voer deze beide oefeningen per set 30 keer uit. Herhaal elke set 3 keer en vergeet niet ook bij deze oefeningen je buikspieren aan te spannen. 

Oefening 4 - Planken

Ga op zoek naar het dichtstbijzijnde grasveldje om de ‘plank’ uit te voeren. Dit is een oefening waarbij je je hele lichaam traint met één simpele oefening: door op je handen en voeten te staan. Houd dit één minuut vol en herhaal drie keer met een tussenpauze van een halve minuut. 

Om ervoor te zorgen dat je de dag erna nog wel kunt bewegen, is het belangrijk om de deze work-out af te sluiten met een cooling down. 

 

Menu
Ads for you!

Hi you!

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Glamour.
Dit vinden wij jammer, want daardoor missen we inkomsten die we hard nodig hebben om jou
de meest awesome content te bieden? Merk dan onze site als 'veilig' aan en volg deze instructies.

Thanks a million!

Sluiten