Deze geniale hack om in slaap te vallen heeft miljoenen views op TikTok

Heb jij het weleens uitgeprobeerd?

Vroeger was ik het type dat gemiddeld zes uur per nacht sliep - ik vond altijd wel iets belangrijkers om laat te slapen (meestal Netflix). Ik maakte me weinig zorgen over hoe weinig slaap mijn gezondheid kon schaden. Maar sinds het lezen van Walker’s briljant ontnuchterende boek “Slaap heb ik de balans opgemaakt en ben ik prioriteit aan mijn slaap gaan geven als nooit tevoren. Mijn nachten van zes uur behoren tot het verleden; ik probeer nu acht uur binnen te krijgen. Elke. Nacht.

This content is imported from {embed-name}. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

TikTok-hack om beter te slapen

Tot aan de lockdown kon ik het aan. Maar in de nasleep van de lockdown met de oplopende anxiety was genoeg slaap behoorlijk lastig. Of je nu een van de miljoenen mensen bent die regelmatig aan slapeloosheid lijdt of dat je, net als ik, door de huidige pandemie niet in slaap kunt komen: er is een simpele truc die de oplossing voor je slaapproblemen kan zijn.

Een super eenvoudige slaaphack gaat viral op TikTok en we kunnen het allemaal proberen. De hack hebben we te danken aan dr. Jess Andrade (@doctorjesss), die in haar TikTok-video zegt: "Laten we het eens hebben over mensen die sokken dragen in bed. Het dragen van sokken maakt de voeten warm en dit opent de bloedvaten waardoor het lichaam afkoelt. Het koele lichaam vertelt de hersenen dat het tijd is om naar bed te gaan, dus mensen die sokken dragen vallen sneller in slaap."

Sokken aan tijdens slapen

De TikTok-video heeft inmiddels 2,5 miljoen likes en is meer dan 187 duizend gedeeld. Dr. Andrade's eenvoudige slaaphack wordt ook nog eens ondersteund door een studie uit 2006, gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Physical Behaviour, waarin werd ontdekt dat het nemen van een 'warm voetenbad voordat je het licht uitdoet' (of gewoon je voeten op te warmen met sokken) je kan helpen om sneller in slaap te vallen.

Als dat niet werkt, heeft Katheryn Pinkham, slaap- en slapeloosheidsexpert en oprichtster van de Britse Insomnia Clinic, nog een eenvoudige manier om in slaap te vallen: "Het beste wat je kunt doen als je niet in slaap kunt vallen, is letterlijk de kamer verlaten. Sta op en ga in de woonkamer zitten. Een verandering van omgeving en jezelf losmaken van de kamer waar je niet in slaap kunt vallen, doet wonderen. Ga na een minuut of vijf weer naar bed en je zult in slaap vallen." Geniaal!

Dit artikel verscheen eerder op Glamour UK.

This content is imported from TikTok. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.
@doctorjesss

I wear socks to bed so don’t come at me im not weird

♬ presleywalker - PresleyWalker

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Health