Eén ding is zeker, we zullen nooit gelukkig worden van een vooruitzicht op buikkrampen, humeur schommelingen, pijnlijke borsten een een drang om alles te willen eten. Gelukkig is er ook bepaald voedsel dat juist helpt om de ongemakken tegen te gaan.

Die tijd van de maand? Dit voedsel helpt je de dag door

En yes, (pure) chocolade staat op de lijst

© Foto: Giphy


Eén ding is zeker, we zullen nooit gelukkig worden van een vooruitzicht op buikkrampen, humeurschommelingen, pijnlijke borsten een een drang om alles te willen eten. Gelukkig is er ook bepaald voedsel dat juist helpt om de ongemakken tegen te gaan.

Zo doet gezondheidsexpert Linda Booth (aan Daily Mail) een boekje open over voedsel dat je juist wél moeten eten tijdens je menstruatie. 

Avocado
Volgens Linda zijn de vetten, vezels, magensium en vitamine B6 in avocado juist heel goed voor je wanneer je ongesteld bent. Deze combinatie van voedingsstoffen zorgt er juist voor dat bepaalde chemicaliën die pijn veroorzaken worden geabsorbeerd.

Hummus
Door de salade, op een wortel of tijdens een borrel: de hummus-variatie is oneindig. De ingrediënten in hummus (zoals kikkererwten, olijfolie, citroen en knoflook) zijn niet alleen een fijne combinatie om ontstekingen tegen te gaan, maar zorgen er ook voor dat je minder pijntjes hebt.

3 Donkere chocolade
Mocht je zo'n typische eetbui hebben waarbij je het liefst zoveel mogelijk ongezonde snacks soldaat wilt maken, dan kun je het beste pure chocolade kiezen. Want chocolade van minimaal 65 procent cacao bevat magnesium. Dit zorgt voor een boost voor je energielevel en maakt extra endorfines aan, waardoor je je gelukkiger voelt. 

4 Ananas
Wanneer je last hebt van zware menstruatiekrampen, kan de oplossing wel eens in je fruitmand liggen. Zo zit er in ananas een bepaald enzym, bromelain, dat de spieren helpt ontspannen. Dus wanneer je opgekruld op bed ligt kun je ook deze exotische vrucht soldaat maken. 

5 Griekse yoghurt
Vrouwen die een hoog level calcium en vitamine D hebben, hebben volgens Linda veel minder snel last van menstruatie kwaaltjes. Linda adviseert dan ook om meer Griekse yoghurt (of zuivelproducten) te gaan eten tijdens je ongesteldheid. Griekse yoghurt zit barstensvol calcium en vitamine D en het heeft ook een hoog level proteïne.  

Menu
Ads for you!

Hi you!

We zien dat je een adblocker gebruikt, die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Glamour.
Dit vinden wij jammer, want daardoor missen we inkomsten die we hard nodig hebben om jou
de meest awesome content te bieden. Wil je ons helpen? Merk dan onze site als 'veilig' aan en volg deze instructies.

Dankjewel! X Glamour!

Sluiten