Tijd om weer een tienrittenkaart te kopen, want baantjes trekken is goed voor je. Én het is goedkoper dat de gemiddelde crossfit of pilatesles.

Dit doet wekelijks baantjes trekken voor je lichaam

Tijd voor een old school tienrittenkaart bij je lokale zwembad


Heb je na de verplichte zwemlessen en de recreatieve zwembad-disco je lokale zwembad vaarwel gezegd? Tijd om weer een tienrittenkaart te kopen, want baantjes trekken is goed voor je. Én het is goedkoper dan de gemiddelde crossfit of pilatesles. 

Blessure 
Veel zwemmen is minder blessuregevoelig dan veel hardlopen of op eigen houtje vaak aan de gewichten hangen. Het water is je bescherming: je bent gewichtloos en moet erg je best doen om spieren te overbelasten. Mocht je een blessure hebben, dan is zwemmen juist een goede manier om te herstellen. 

Conditie 
Tijdens een paar baantjes schoolslag vraag je flink wat van je longen. Je vergroot je longinhoud en verbetert je conditie sneller. Nu denk je: de schoolslag, got that one down. Toch zit er behoorlijk wat techniek achter.


Kracht 
Door geregeld te zwemmen verbeter je de kracht in je armen, core en benen. Je core bijvoorbeeld moet ervoor zorgen dat je billen niet naar beneden zakken in het water. Zwemmen maakt je zo sneller fitter (en, mocht het uitmaken: een betere hardloper). Ook fijn, je krijgt er een meer getoned lichaam van.

Bron: runnerweb, womens health

Menu
Ads for you!

Hi you!

We zien dat je een adblocker gebruikt, die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Glamour.
Dit vinden wij jammer, want daardoor missen we inkomsten die we hard nodig hebben om jou
de meest awesome content te bieden. Wil je ons helpen? Merk dan onze site als 'veilig' aan en volg deze instructies.

Dankjewel! X Glamour!

Sluiten