Maak kennis met nieuw beautymerk dat staat voor inclusiviteit

"Schoonheid komt in elke kleur"

View this post on Instagram

#BeautifulUprising #UOMAtribe #riseupUOMA

A post shared by UOMA Beauty (@uomabeauty) on

Niet alleen modemerken komen met steeds uitgebreidere collecties voor íedereen. Ook beautymerken focussen zich vaker op inclusiviteit. Zo ook het gloednieuwe Uoma Beauty.

Kleuren
Op Instagram schrijft Uoma Beauty dat ze zich toewijden aan iedereen die zich buitengesloten voelt. Met 51(!) verschillende kleuren foundation en concealer wil het merk ervoor zorgen dat écht iedereen een passende kleur kan vinden.

Maar niet alleen de kleuren zijn divers, ook de formule is bij elke foundation anders. "Als verschillende huidtinten verschillende behoeften hebben, waarom is er dan een formule voor iedereen?" vertelt oprichter Sharon Chuter in een interview aan Glamour. Zo wordt er bij de lichtere kleuren foundation gefocust op het tegengaan van roodheid, terwijl bij de donkere kleuren de dekking en matheid belangrijk is.

Oprichting
Voordat ze haar merk begon, wist Sharon dat het niet goed gesteld was met de inclusiviteit in de beautyindustie, maar dat het zó slecht was verbaasde haar: "De meeste van de toonaangevende laboratoria ter wereld die al tientallen jaren de beste producten produceren, hadden geen idee wat ze moesten doen met verschillende kleuren foundations."

Webshop
De items, waaronder foundations, lipsticks, eyeliners en oogschaduws, zijn via de webshop van Uoma te koop.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Make-up