Onderzoek stelt: tweedehands beauty producten worden hét ding van 2020

Ja, echt!

image
Glamour Nederland

Het is inmiddels compleet normaal geworden dat wanneer je bent uitgekeken op je Louis Vuitton designer-tas je deze kunt doorverkopen aan iemand anders op platformen als Vestiaire Collective, United Wardorbe of The Next Closet. Uit nieuw onderzoek blijkt nu dat ook het doorverkopen van beautyproducten steeds populairder wordt.

Beauty re-sale

Het klinkt misschien gek om je beautyproducten door te verkopen, toch gebeurt het steeds vaker. Hierdoor normaliseren online retailers de tweedehands verkoop van beautyproducten in een categorie die ooit werd tegengehouden door hygiënische zorgen. Deze bestaan nog steeds onder consumenten, maar dankzij de opkomst van platformen die het proces van reinigen en het opnieuw verpakken van beautyproducten in gang zetten, zal de re-sale in de beautybranche gaan groeien in 2020, zo stelt Vogue Business.

Duurdere en limited-edition beauty producten

De grootste reden waarom nu ook steeds vaker beautyproducten online worden doorverkocht, zijn de stijgende prijzen en gelimiteerde oplages waarin producten op de markt worden gebracht. Zo stelt Vogue Business dat bijvoorbeeld op Ebay een van de meest populaire producten refurbished Dyson apparaten zijn, zoals de Supersonic haardroger en Airwrap. Een refurbished Dyson-haardroger wordt op het platform verkocht voor omgerekend 250 euro, wat 108 euro minder is dan wanneer je een gloednieuwe zou aanschaffen.

Trending, limited-edition producten stijgen enorm in populariteit en raken daardoor snel uitverkocht. Ook dit soort producten lenen zich goed voor tweedehands verkoop. Hoewel refurbished producten vaak voor minder worden aangeboden, worden deze producten door de hoge vraag juist voor veel meer verkocht. Zo stelt het onderzoek dat bijvoorbeeld Kylie Cosmetics' Holiday box - die voor omgerekend 315 euro te koop was - vervolgens voor 676 euro werd aangeboden op Amerikaanse online platformen als Poshmark en Ebay. Doordat de beautybranche groeit in populariteit, stelt het onderzoek een grote groei te verwachten in 2020 van het verkoop van tweedehands beautyproducten.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Make-up