Korean Skincare is het best bewaarde beautygeheim

Wil je een perzikzachte huid? Dan is het aan te raden dit te lezen

Advertentie - Lees hieronder verder

Na jarenlang het best bewaarde geheim te zijn van beautyland, valt het grote publiek nu ook voor Zuid-Koreaanse beautyproducten. Snappen we ook wel. Mocht je ook interesse hebben in een perzikzachte huid, dan is het aan te raden onderstaande even te lezen. Dan snap je meteen waarom de Koreaanse smeer-routine in het Westen nu ook een ware hype is.

Jong geleerd is oud gedaan
Een mooie gezonde huid is de heilige graal in Zuid-Korea, daarom beginnen ze al op jonge leeftijd met smeren. Alles draait om hydratatie. Als de huid er maar mooi en egaal uitziet. Niet alleen jonge meisjes, maar ook jongens leren al vroeg hoe ze hun huid moeten beschermen en verzorgen.

Ze geloven dat je met tijd en preventie je huid volledig onder controle kunt krijgen. Dit in tegenstelling tot het Westen, vaak zoeken wij naar een oplossing als het al te laat is. Gevalletje; je staat op en ziet die joekel van een puist in de spiegel. Je smeert er snel iets op en hoopt op onmiddellijk resultaat. Zo werkt het niet volgens de Zuid-Koreaanse beauty goeroes.

Voor ieder wat wils
Doordat alle Zuid-Koreanen zoveel waarde hechten aan de conditie van hun huid is het aanbod enorm uitgebreid. Voor elk huidprobleem bestaat wel een crème. Het gevolg is dat Korean Skincare (ook wel K-beauty genoemd) volgens velen de oplossing is voor een gezonde huid.

Hoe het werkt
Koreaanse beautyproducten hebben een lichte textuur, daarom breng je meerdere producten aan in hele dunne lagen. Zie het bijvoorbeeld als de kleding die je 's winters draagt. In plaats van één dikke trui, draag je meerdere laagjes om warm te blijven.

Dit zorgt ervoor dat Korean Skincare-routines vaak uit tien stappen bestaan, terwijl wij in het Westen vaak maximum vier producten gebruiken. Vind je tien stappen te veel van het goede? Dan kun je starten met de basis van een Korean Skincare Routine: je gezicht twee keer reinigen; eerst met een reiniginsolie en dan met een reinigingschuim.

Advertentie - Lees hieronder verder

Het oog wil ook wat
Doordat K-Beauty zo groot is in Zuid-Korea is de markt erg competitief. Beautymerken proberen elkaar te overtreffen met de verpakking van hun producten. Een sheetmask in de vorm van een panda, een nachtcrème verpakt in de vorm van een banaan. Over elk detail wordt nagedacht.

HEMA-Beauty speelt slim in op de K-beauty trend. Ze introduceren dieren-, klei-, peel off & beauty sleep-maskers voor een frisse en gehydrateerde uitstraling. Inclusief Panda, Beer, Kat & Tijger Masker.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Skincare