Nike viert het Chinese Nieuwjaar met bijzondere campagne

De video ontving lovende reacties

nike-chinese-nieuwjaar-campagne
Nike

Hoewel het nieuwe jaar ondertussen al ruim is begonnen, moet het Chinese Nieuwjaar nog plaatsvinden. Op zaterdag 25 januari begint volgens de Chinese kalender het nieuwe jaar, ook wel Lunar genoemd. Waar Gucci het Chinese 2020 - tevens het Jaar van de Rat - inluidde met een gloednieuwe Mickey Mouse collectie, lanceert Nike een nieuwe campagne rondom de Chinese feestdag in de vorm van een bijzondere video die in het teken staat van traditionele familiewaarden en - natuurlijk - nieuwe sneakers.

Nike's Chinese Nieuwjaar campagne

De campagne legt de nadruk op familie en de Lunar Nieuwjaarstraditie van Hóngbāo, een veel voorkomend geschenk voor jongeren van familieleden waarbij een rode envelop met geld wordt gegeven, dat voorspoed en geluk brengt in het nieuwe jaar. In de nieuwe video zien we hoe een jong meisje het traditionele geschenk van haar tante niet wil accepteren. Naarmate het meisje groeit, worden haar pogingen om het geschenk te ontkennen een jaarlijkse - en atletische - confrontatie met haar tante die haar telkens weet in te halen. Tot slot is het meisje opgegroeid en wil ze de envelop zelf aan haar tante geven, die op dat moment klaar is om weg te rennen met behulp van Nike sneakers.

This content is imported from YouTube. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

"Bij Nike inspireren we iedereen om van sport een dagelijkse gewoonte te maken, zelfs tijdens de festiviteiten van het Chinese Nieuwjaar", zegt Steve Tsoi, de Marketing Vice President van Nike in China. "De campagne heeft een speelse benadering van een Chinese traditie die het publiek eraan herinnert om het te vieren en plezier te hebben, en om actief te blijven in een tijd waarin we meestal iets te veel eten."

This content is imported from Twitter. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Lovende reacties

Snel nadat de campagne door Nike werd gedeeld, ontving het sportmerk vele lovende reacties op de vernieuwende kijk van hun campagne rondom het Chinese Nieuwjaar. Nike bracht eerder deze maand zijn Chinese Nieuwjaarscollectie uit, met kleurrijke schoenen en kleding met vier patronen die belangrijke momenten uit de geschiedenis van Nike weergeven. De collectie zal vanaf eind januari te koop zijn in geselecteerde Nike winkels en de webshop.

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion