Het klassieke witte T-shirt is onmisbaar in je garderobe en geeft elke look een tijdloze feel. Hoewel het item al jarenlang hoogtij viert en elk seizoen onderhevig wordt gesteld aan verschillende micro-trends, krijgt het it-ontwerp dit voorjaar een moderne twist. We hebben het over het mouwloze T-shirt - het liefst afgewerkt met een subtiele schoudervulling. Dankzij het merk van het moment, The Frankie Shop, staat deze top hoog op het lijstje van de fashion crowd.
Mouwloze T-shirt
Je hebt het vast al langs zien komen op Instagram - alle influencers die in hetzelfde zwarte of witte T-shirt verschijnen met oversized schouderelementen. Het is een ontwerp dat je misschien niet zou verwachten binnen de nieuwe zomertrends. De trend werd in 2019 in gang gezet door het Belgisch modehuis Dries van Noten die het item toonde in zijn Lente/Zomer collectie. Het shirt is een oversized, zogenoemd muscle T-shirt uit de jaren '80, maar dan met een moderne twist.
Vervolgens maakte verschillende high-street merken hun eigen versie van de top. Het ontwerp dat we het meest op onze feed voorbij zien komen is afkomstig van het trendy Parijse modelabel The Frankie Shop. Het T-shirt in kwestie is vaker uitverkocht dan beschikbaar, maar natuurlijk wisten celebs als Rita Ora en influencers als Caro Daur en Pernille Teisbaek wel het item te bemachtigen.
Zomershirt
De opvallende elementen van het T-shirt zijn het mouwloze detail, enigszins oversized schouders en een ronde hals. Kleuren worden eenvoudig gehouden, zo gaan enkel zwarte en witte varianten van de top viral onder de modeliefhebbers. Hoewel het item dus al enige tijd een grote favoriet is, voorspellen wij dat het ontwerp deze zomer het straatbeeld mede zal bepalen.
Zoals bij elk simpel wit of zwart T-shirt is ook dit ontwerp een veelzijdig item dat je bij zowat elke look kunt dragen, waarbij je je casual jeans-en-t-shirt look naar een hoger niveau tilt. Stijl hem met een jeans en laarzen voor een effortless coole look, of combineer hem met een mini-rok en hakken voor een casual chic effect. Take your pick!