Model met downsyndroom schittert als het gezicht van Gucci's nieuwe beauty campagne

Gucci snapt het

model met syndroom van down
David PD Hyde

Het Italiaanse modehuis Gucci lanceerde eerder dit jaar een nieuw product binnen haar Gucci Beauty-lijn. Voor de campagne van de nieuwe mascara sloeg het modehuis de handen ineen met Vogue Italia voor een bijzonder project. Voor het eerst in de geschiedenis van het Italiaanse modehuis schittert een persoon met het syndroom van Down op de beelden van de gloednieuwe campagne.

Ellie Goldstein voor Gucci Beauty in Vogue Italia

Het nieuwe gezicht voor de campagne van Gucci's Mascara L’Obscur is de 18-jarige Britse Ellie Goldstein, een model met het syndroom van Down vertegenwoordigd door Zebedee Management; een agentschap opgericht om de vertegenwoordiging van mensen te vergroten die tot nu toe uitgesloten werden in de media. Ellie was enthousiast toen ze hoorde dat zij het nieuwe gezicht zou worden van de campagne: "Ik heb echt genoten van het shooten en vond het heerlijk om de Gucci-jurk te dragen. Ik ben erg trots op de fotoshoot en ik kijk er ook naar uit om voor andere merken model te staan," aldus Ellie tegenover de Daily Mail.

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

De bijzondere campagne is tot stand gekomen door een samenwerking tussen Gucci en Vogue Italia, en hun jaarlijkse Photo Vogue Festival. Ellie werd gefotografeerd door David PD Hyde, die werd geselecteerd via Instagram. Via een wedstrijd op het social media platform konden verschillende fotografen hun werk opsturen onder het thema Unconventional Beauty, om zo kans te maken op het fotograferen van de campagne voor Gucci Beauty. De gehele campagne is nu te zien op de website van de Italiaanse Vogue.

Individualiteit en authenticiteit

Creative director van Gucci Alessandro Michele stelt in een interview dat juist deze campagne zo passend is voor het product, omdat het individualiteit en diversiteit viert: "Ik heb de L’Obscur-mascara ontworpen voor een authentiek personen die make-up gebruiken om op hun manier hun eigen verhaal over vrijheid te vertellen." De campagne-foto van Ellie is de meest gelikte post tot nu toe op het Instagram-account van Gucci Beauty, met ruim zestigduizend likes. Naast Goldstein werden ook andere modellen gefotografeerd voor de campagne, waaronder Jahmal Baptiste, Kadro Vahersalu, Ruoyi Yi en Enam.

Ellie is al enkele jaren model en schitterde eerder in campagnes voor onder meer Nike en Vodafone. Mede-oprichter van Zebedee Management Laura Johnson uit haar hoop op een inclusievere toekomst: "Ellie is van binnen en van buiten zo'n geweldig persoon. Uit onderzoek blijkt dat amper 0,06 procent van de mensen in reclamecampagnes een handicap heeft, als we naar mode en beauty kijken gaat het om slechts 0,02 procent. We hopen echt dat alle merken hier van leren en dat gehandicapte modellen vanaf nu de norm worden."

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion