Gucci's nieuwe campagne toont intieme DIY-zelfportretten van modellen tijdens quarantaine

Alessandro Michele gaf de modellen voor de Gucci campagne geen script om te volgen

gucci herfstwinter 2020 campagne
Gucci

Hoewel de zomer ondertussen is gearriveerd, staan in de modewereld de nieuwe Herfst/Wintercollecties weer voor de deur. Bij gloednieuwe collecties horen tevens nieuwe campagnes, die het verhaal achter de ontwerpen in beeld brengen. Italiaans modehuis Gucci neemt je voor de nieuwe Herfst/Winter 2020 campagne mee naar de modellen thuis, die je een inkijkje geven in hun dagelijkse leven tijdens de lockdown. Het resultaat is een intieme serie, die de nodige inspiratie biedt voor een nieuw seizoen.

Gucci's Herfst/Winter 2020 campagne

De huidige coronacrisis heeft een grote impact gehad - en nog steeds - op de wereldwijde mode-industrie. Hierdoor werden modehuizen en ontwerpers uitgedaagd op nieuwe manieren te werk te gaan en creatief te zijn met minder middelen. De nieuwe campagne van Gucci is dan ook het resultaat van deze vreemde periode, en is volledig geproduceerd ten tijde van de lockdown. De nieuwe campagne staat tevens geheel in lijn met de boodschap die schuil ging achter de Herfst/Winter 2020 show van het modehuis, waar het publiek als het ware uitgenodigd werd achter de schermen van Gucci's atelier.

gucci herfstwinter 2020 campagne
Gucci
gucci herfstwinter 2020 campagne
Gucci

Intieme zelfportretten

Getiteld The Ritual, draaide creative director Alessandro Michele in deze campagne voor even de rollen om. Zo werden de modellen hun eigen fotograaf voor beelden die werden gecreëerd in hun eigen omgeving. We zien de modellen in hun tuin zonnen, het huis opruimen of simpelweg de tijd doden, terwijl ze gehuld zijn in den nieuwste Gucci-ontwerpen. Het modehuis geeft in een persbericht aan dat juist de beperkingen zorgden voor nieuwe creatieve ideeën, waar deze bijzondere campagne het resultaat van is.

gucci herfstwinter 2020 campagne
Gucci
gucci herfstwinter 2020 campagne
Gucci

"Door het idee om dingen vanuit een ander gezichtspunt te bekijken verder te onderzoeken, ontstonden nieuwe mogelijkheden. De modellen werden gevraagd om de makers van de nieuwe campagne te zijn en de ontwerpen in beeld te brengen vanuit het comfort van hun eigen huis, in hun eigen intieme ruimtes. De visie van de campagne is gevormd door de lens van een eclectische cast van deze groep personen, en het resultaat is een zeer persoonlijke, eerlijke en openhartige reeks zelfportretten," aldus Gucci in een persbericht. Bij de campagne werd tevens een video gecreëerd, die je een waar kijkje achter de schermen geeft van deze unieke quarantaine-shoots.

This content is imported from YouTube. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

'Unieke individuen brengen campagne tot leven'

Het kan worden onderschreven dat het resultaat van de shoot leidt tot een - op zijn zachts uitgedrukt - bijzondere campagne; de banaliteit van het dagelijkse leven tijdens deze pandemie wordt in beeld gebracht met een vleugje Gucci glam. "Ik besloot om de kleding naar de huizen van de modellencast te laten reizen - de personages die mijn verhalen al jaren belichamen. Individuen die ik in de loop van de tijd juist heb gekozen vanwege hun uniekheid die mijn campagnes tot leven brengt. Ik vroeg hen om het idee dat ze van zichzelf hebben uit te drukken in poëtische beelden," aldus Alessandro Michele. Bekijk hier de gehele campagne.

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion