Daily Paper's nieuwe campagne is een stripboek over de huidige sociale kwesties

"De mogelijkheid van een betere toekomst ligt in het vinden van trots en kracht in onze verschillen"

daily paper campagne
Daily Paper

Het Amsterdamse modelabel Daily Paper staat bekend om haar vernieuwende mode die wordt uitgedrukt in bijzondere campagnes; van hun bijzondere samenwerking met Komono tot een intieme serie over vaderschap. De nieuwe Herfst/Winter 2020 collectie van het merk wordt op een wel heel bijzondere manier gepresenteerd, namelijk in de vorm van een kosmisch stripboek. Getiteld Memoirs of a Parallel Universe spreekt deze campagne over de huidige maatschappelijke issues en de betere wereld die Daily Paper wil creëren.

Daily Paper lanceert kosmische stripboek-campagne

Een visie op een alternatief universum is wat centraal staat in de nieuwe Herfst/Winter 2020 campagne van Daily Paper. De campagnebeelden zijn samengebundeld in een bijzonder stripboek, waarin de vier verschillende personages HoH, Nana, Yannayi en Massassi de huidige maatschappelijke issues aangaan. Het doel van deze vorm van het tonen van de collectie? "Door de ogen van deze vier personages - universele broers en zussen - presenteert Daily Paper een collectie die stevig geworteld is in de moraal en ethiek van de wereld die we willen creëren," zo stelt het label.

daily paper campagne
Daily Paper
daily paper campagne
Daily Paper

Het resultaat is een bijzondere collectie, die geïnspireerd is op vier nieuwe super powers, vormgegeven met stripachtige illustraties en afwerkingen. Van kleurrijke shirts en hoodies tot matching broeken en jacks met prints; alle items van de nieuwe Herfst/Winter 2020 collectie vertellen een verhaal.

Het artikel gaat verder onder de video.

Ook zien: 24 uur met Curlbellaa

Sociale en morele kwesties

Zoals het merk zelfs stelt onderstreept deze campagne hun toewijding om de huidige morele en sociale kwesties te onderzoeken. Hoewel de vier personages uit de strip fictief zijn en leven in een ogenschijnlijke fictieve wereld, zijn de kwesties die ze onder ogen zien relevanter dan ooit. "We stellen enkele van de meest prangende vragen waarmee we momenteel worden geconfronteerd: welke zelfopoffering brengt culturele assimilatie met zich mee? Wat betekent het echt om te leven met een diepgeworteld generatietrauma? Wat zijn de emotionele kosten van het naleven van een ‘foutloosideaal?"

daily paper campagne
Daily Paper
daily paper campagne
Daily Paper

Opgelegde identiteitscategorieën

Hoewel de campagne in eerste instantie vooral creatief en vermakelijk lijkt, zit er duidelijk een diepere betekenis achter het verhaal dat ten grondslag ligt aan de campagne. "Opgelegde identiteitscategorieën - waaronder geslacht en ras - zijn achterhaald," zo stelt het merk in een persbericht." Het enige dat steeds zeker blijft, is het idee dat de mogelijkheid van een betere toekomst ligt in het vinden van trots en kracht in onze verschillen van vandaag."

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

De nieuwe Herfst/Winter 2020 collectie van Daily Paper is vanaf 4 september zowel verkrijgbaar in Daily Paper en geselecteerde winkels als online.


This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion