Het Amsterdamse modelabel Daily Paper staat bekend om haar vernieuwende mode die wordt uitgedrukt in bijzondere campagnes; van hun bijzondere samenwerking met Komono tot een intieme serie over vaderschap. De nieuwe Herfst/Winter 2020 collectie van het merk wordt op een wel heel bijzondere manier gepresenteerd, namelijk in de vorm van een kosmisch stripboek. Getiteld Memoirs of a Parallel Universe spreekt deze campagne over de huidige maatschappelijke issues en de betere wereld die Daily Paper wil creëren.
Daily Paper lanceert kosmische stripboek-campagne
Een visie op een alternatief universum is wat centraal staat in de nieuwe Herfst/Winter 2020 campagne van Daily Paper. De campagnebeelden zijn samengebundeld in een bijzonder stripboek, waarin de vier verschillende personages HoH, Nana, Yannayi en Massassi de huidige maatschappelijke issues aangaan. Het doel van deze vorm van het tonen van de collectie? "Door de ogen van deze vier personages - universele broers en zussen - presenteert Daily Paper een collectie die stevig geworteld is in de moraal en ethiek van de wereld die we willen creëren," zo stelt het label.
Het resultaat is een bijzondere collectie, die geïnspireerd is op vier nieuwe super powers, vormgegeven met stripachtige illustraties en afwerkingen. Van kleurrijke shirts en hoodies tot matching broeken en jacks met prints; alle items van de nieuwe Herfst/Winter 2020 collectie vertellen een verhaal.
Het artikel gaat verder onder de video.
Ook zien: 24 uur met Curlbellaa
Sociale en morele kwesties
Zoals het merk zelfs stelt onderstreept deze campagne hun toewijding om de huidige morele en sociale kwesties te onderzoeken. Hoewel de vier personages uit de strip fictief zijn en leven in een ogenschijnlijke fictieve wereld, zijn de kwesties die ze onder ogen zien relevanter dan ooit. "We stellen enkele van de meest prangende vragen waarmee we momenteel worden geconfronteerd: welke zelfopoffering brengt culturele assimilatie met zich mee? Wat betekent het echt om te leven met een diepgeworteld generatietrauma? Wat zijn de emotionele kosten van het naleven van een ‘foutloos’ ideaal?"
Opgelegde identiteitscategorieën
Hoewel de campagne in eerste instantie vooral creatief en vermakelijk lijkt, zit er duidelijk een diepere betekenis achter het verhaal dat ten grondslag ligt aan de campagne. "Opgelegde identiteitscategorieën - waaronder geslacht en ras - zijn achterhaald," zo stelt het merk in een persbericht." Het enige dat steeds zeker blijft, is het idee dat de mogelijkheid van een betere toekomst ligt in het vinden van trots en kracht in onze verschillen van vandaag."
De nieuwe Herfst/Winter 2020 collectie van Daily Paper is vanaf 4 september zowel verkrijgbaar in Daily Paper en geselecteerde winkels als online.