Black-owned modelabel Pyer Moss en Kering lanceren platform ter ondersteuning van jonge ontwerpers

Om gemarginaliseerde gemeenschappen en opkomend talent uit New York te helpen

pyer moss show 2019
Getty Images

De huidige coronacrisis heeft een hevige impact gehad op de wereld en ook de modewereld werd hard getroffen. Verschillende organisaties en initiatieven ontstonden om modelabels te ondersteunen in deze tijden. Nu lanceert het black owned-modelabel Pyer Moss een nieuw creatief platform genaamd Your Friends in New York in samenwerking met een van de grootste luxe conglomeraten Kering Group, dat nieuwe ontwerpers en creatievelingen uit New York in deze moeilijke periode wil ondersteunen.

Pyer Moss en Kering lanceren nieuw creatief platform

Door de coronacrisis werden modehuizen hard getroffen. Shows en evenementen werden gecanceld en ontwerp- en productieprocessen kwamen stil te liggen. Vooral New York en de New Yorkse mode scene werd hard getroffen door de gezondheidscrisis, waar Your Friends in New York verandering in wil brengen.

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.
View this post on Instagram

Your Friends in New York.™️ Launching 2021.

A post shared by Your Friends in New York. (@yourfriendsinnewyork) on

"Mode, muziek, kunst, filantropie en welzijn worden samengevoegd om een ecosysteem van creativiteit te vormen dat een nieuwe invulling geeft aan de manier waarop consumenten merken ontdekken en ermee omgaan, waaronder het eigen merk van Kerby Jean-Raymond, Pyer Moss," stellen de merken in een persbericht. "Het is belangrijk voor mij om projecten te creëren en eraan te werken die toekomstgericht zijn, de gemeenschap in het algemeen betrekken en die anderen zullen blijven helpen groeien in de mode- en kunstwereld," zegt Jean-Raymond over het initiatief.

'Your Friends in New York'

Hoewel het nog afwachten welke initiatieven YFINY precies zal ondernemen, specificeert het persbericht dat het platform zich uitbreidt over "meerdere divisies, waaronder evenementen met inspirerende programma's, filantropische initiatieven en een merchandise label." Dit is te zien in een post op Instagram, waar tevens een kort filmpje (te zien als je door swipet) op een grandiose manier de visie van Kerby-Jean verbeeldt, om ervoor te strijden New York niet op te geven.

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Pyer Moss is een van de grootste opkomende talenten binnen de modewereld, en zet zich met zijn merk in voor het onderstenen van onder meer de zwarte gemeenschap. Zijn collectie en shows worden dan ook consequent gebruikt als platform om issues over racisme, cultuur en activisme centraal te stellen. Nu slaat het vernieuwende modelabel de handen ineen met Kering, het moederbedrijf van enkele van 's werelds meest invloedrijke modehuizen als Gucci en Saint Laurent.

Het artikel gaat verder onder de video.

Ook zien: Quick Ten met Oumayma Elboumeshouli

Kerings CEO Francois Pinault stelde dat hij gelijk geïnspireerd werd op het moment dat hij Jean-Raymond ontmoetten, en met hem samen wilde werken. "Toen ik Kerby in 2019 ontmoette, was ik onder de indruk van zijn unieke kijk op creativiteit, innovatie, zakelijke en sociale kwesties. Wat me meteen opviel, was zijn bereidheid om een nieuw, uniek model uit te vinden, waardoor hij zich bevrijdde van de gebruikelijke beperkingen van het modesysteem," legde hij uit. Your Friends in New York wordt pas gelanceerd in 2021, dus houdt de ontwikkelingen in de gaten via het officiële Instagramkanaal van het platform.

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion