Onderzoek wijst uit: dit is de populairste tas van het moment

Deze tas is het meest gewilde item ter wereld op dit moment

telfar tas tijdens new york fashion week
Christian VierigGetty Images

Elk modeseizoen zijn er enkele items die de grote favoriet zijn van menig influencer en mode-editor en de it-term bemachtigen. Het komt echter zelden voor dat een item dat jaren geleden op de markt werd gebracht opnieuw populair wordt. Niets is minder waar voor de Shopping Bag van Telfar. Onderzoek van mode-platform Lyst bewijst dat het ontwerp de populairste it-bag is van het moment, en dat is niet zonder reden.

Tassentrend

We stelden het al eerder; de Telfar Shopping Bag is een van de meest gewilde accessoires van het moment en wordt gedragen door it-girls als Bella Hadid en Dua Lipa. Ondanks dat de tas voor het eerst geïntroduceerd werd in de Herfst/Winter 2014-collectie, is het item op dit moment zó populair dat hij constant uitverkocht is, zelfs nadat er een speciaal online pre-order event werd gelanceerd.

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Online modeplatform Lyst publiceert ieder kwartaal onderzoek over de meest gewilde items en accessoires van het moment. Daarbij houden ze rekening met zoekopdrachten die zijn uitgevoerd op hun eigen platform, zoekgegevens van Google, vermeldingen van het product op social media evenals en de engagementwaarden ervan. Uit hun rapport voor het derde kwartaal van 2020 blijkt dat de Telfar tas op dit moment het meest gewilde item ter wereld is.

Inclusiviteit

En dat is niet voor niets. De kracht van het merk Telfar in het algemeen is dat het gebaseerd is op inclusiviteit en dat het dus een community wil creëren waarin iedereen zich welkom voelt. Dat is vrij zeldzaam voor een modelabel, aangezien deze vaak op exclusiviteit gericht zijn. In het onderzoek stelt Lyst dat dit te zien is in de stijging in populariteit van de tas. De afgelopen periode steeg de vraag naar de tas met ruim 270%, en het totale aantal zoekopdrachten naar het merk steeg met 61%, aldus Lyst.

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Telfar

Telfar werd al opgericht in 2005 door de Liberiaans-Amerikaanse queer ontwerper Telfar Clemens. Onlangs won de ontwerper de prestigieuze Accessories Designer of the Year Award van de CFDA Fashion Awards, door de immense populariteit van de shopping bag die door fans de Bushwick Birkin wordt genoemd. Het label staat sinds het begin voor diversiteit en inclusiviteit, iets dat tijdens de intensivering van de Black Lives Matter-beweging goed tot zijn recht kwam. Hun slogan it’s not for you, it’s for everyone is de kern is van hun oprechte boodschap, wat ertoe leidt dat mensen zich verwant voelen met het merk en er in willen investeren, stelt Lyst. Het gevolg is niet alleen een toegankelijke en mooie tas, maar een krachtig statement voor een normaliter exclusieve modewereld, waarmee wordt aangetoond dat het ook anders kan.

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion