10 black-owned fashion merken die je kunt supporten

Niet alleen nu, maar voor altijd

street style september 22   milan fashion week springsummer 2019
Yanshan ZhangGetty Images

Er zijn verschillende manieren waarop je de black community kunt steunen en je stem kunt laten horen. Nu is de tijd om op zoek te gaan naar wat je écht kunt doen tegen racisme. Teken petities, laat je stem horen en doneer aan organisaties zoals het George Floyd Memorial Fund, Black Lives Matter en Reclaim the Block. Ook heel belangrijk; be educated. Neem de tijd om een boek te lezen, luister naar podcasts en kijk naar series, films of documentaires waardoor je kunt leren begrijpen wat racisme betekent. Naast al deze mogelijkheden is het ook van belang zwarte ontwerpers en hun modelables te supporten.

Black-owned fashion

Naast het steunen van black-owned beauty businesses zijn er tevens talloze inspirerende black-owned modemerken, zowel van eigen bodem als op internationaal gebied. Door bewust deze labels te supporten ondersteun je op een structurele manier de zwarte fashion community. Want wij als consumenten bepalen met onze uitgaven waar we in investeren. Het is belangrijk dat we hier niet alleen nu, maar vooral ook in de toekomst mee doorgaan. Van bekende namen tot gewilde niche-labels, Glamour selecteerde tien verschillende black-owned fashion merken die je nu - en voor altijd - kunt steunen.

Advertentie - Lees hieronder verder
1 KHIRY

KHIRY is een afro-futuristisch luxe merk dat in 2016 is opgericht door Jameel Mohammed. Hij maakt en verkoopt sieraden, maar het belangrijkste voor het label is om statements uit te brengen over de waarde van black life en black culture.

2 Daily Paper

Daily Paper is een Amsterdams mode- en lifestylemerk dat in 2012 is opgericht door jeugdvrienden Hussein, Jefferson en Abderrahmane. Ze delen alle drie de liefde deelde voor muziek, kunst, mode en cultuur. Het merk leent inspiratie van de Afrikaanse cultuur en is één van de snelst groeiende modemerken uit Europa.

3 The New Originals

The News Originals streeft naar het maken van duurzame kleding met een statement. Ze geloven erin dat iedereen zijn of haar creativiteit kan maximaliseren, ongeacht je achtergrond. Dit doen ze door out of the box te denken, wat resulteert in moderne ontwerpen.

4 Sumibu
Dit bericht bekijken op Instagram

LOTUS LOVE

Een bericht gedeeld door 𝖘𝖚𝖒𝖎𝖇𝖚 スミブ (@sumibu.jp) op

Het merk Sumibu creëert streetwear-items met als inspiratiebron Japan, street culture en nog veel meer. Ze geloven erin dat het kopen van kleding een echte experience is voor mensen en doen er dan ook hard hun best voor om dit waar te maken binnen hun eigen label.

5 Pyer Moss
Dit bericht bekijken op Instagram

Regina King in Collection 3 for Alexa Magazine

Een bericht gedeeld door Pyer Moss (@pyermoss) op

Pyer Moss is een modehuis dat in 2013 is opgericht door Kerby Jean-Raymond, die altijd al voorstander is geweest van inclusiviteit en activisme binnen de modewereld. Het merk stelt haar stem en platform te willen gebruiken om verhalen te delen en dialoog op te roepen.

6 Olaf Hussein
Dit bericht bekijken op Instagram

SUMMER ESSENTIALS Now online- limited stock

Een bericht gedeeld door ØLÅF (@olafhussein) op

Olaf Hussein is een kledingmerk dat continu geïnspireerd wordt door verschillende landen, culturen en identiteiten. Ze verzamelen objecten, referenties en inzichten van over de hele wereld die ze als uitgangspunt gebruiken in het ontwerpproces.

7 Patta

Patta opende in 2004 voor het eerst haar deuren in hartje Amsterdam en is nu uitgegroeid tot een internationaal succesvol modebedrijf. Het diverse modemerk is continu bezig om verschillende culturen te tonen middels hun ontwerpen.

8 Lait de Coco

Lait de Coco is een duurzaam modemerk dat vintage-kleding in een nieuw jasje steekt. Het Nederlandse label maakt de ontwerpen en sieraden op uniek wijze gebruikt altijd een mix van verschillende stijlen.

9 Elena Corolina

Parels hebben het stoffige beeld dat ze enkel zouden gedragen zouden worden door oudere (witte) dames, maar daar brengt Elena Corolina verandering in. Parels zijn niet voor één type vrouw. Parels zijn volgens het label voor vrouwen en mannen van alle etnische groepen en leeftijden.

10 Goldiie Shop
Dit bericht bekijken op Instagram

#nowonline 🍊

Een bericht gedeeld door a VIBE online store (@goldiieshop) op

Bij de Goldiie Shop vind je de meeste unieke oorbellen die gemaakt zijn van gedroogde bloemen. Je kunt de oorbellen laten personaliseren, zodat ze helemaal naar je eigen smaak worden afgewerkt.

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion