SuperTrash en FrieslandCampina slaan de handen ineen en brengen een kindercollectie op de markt.

Olcay Gulsen gaat Cool to School

Glamour spreekt Olcay Gulsen over haar nieuwe kinderkledinglijn voor Campina

Zuivelmerk FrieslandCampina en modelabel SuperTrash: een combinatie die je niet snel ziet aankomen. Toch hebben de Nederlandse bedrijven de handen ineen geslagen voor de nieuwe kindercollectie 'Cool to School'. Via spaarpunten bij de producten van Campina, kun je sparen voor 50% korting op kleding uit de SuperTrashGirls en Boys collecties. Charlotte Horneman was aanwezig bij de lancering in het Amsterdamse Studio 13 en stelde Olcay Gulsen een aantal vragen.

Hoe is het project tot stand gekomen?
"Anderhalf jaar geleden ben ik met Frenkie Denie, marketingdirecteur bij Campina, begonnen. Ons team is met kinderen om tafel gegaan en hebben hun gevraagd wat zij nou echt leuke kleding vinden. Eerlijker dan een kinderstem kan het niet. Daarna hebben 150 moeders hun feedback gegeven op de collectie. We hebben een jongen- en een meidencollectie voor de herfst, die bestaat uit 8 tot 10 stuks. Afwisselend van items als jassen, sneakers en denim jeans in de maten 128-176."

Waar heb je rekening mee gehouden bij het ontwerpen?
"Bij deze collectie wilden we graag de link maken met 'buiten spelen', want dat is heel belangrijk. We hebben het weten te vertalen door middel van prints en kleuren in onze collectie. De lijn draait om comfort en is casual. Ik geloof dat als je je kinderen gezond opvoedt met goede voeding, ze daar later veel verder mee komen. Daarnaast wilde ik in mijn  jeugd graag merkkleding dragen, maar dat was onbetaalbaar voor ons. Achteraf was het spaarprogramma dat we nu hanteren destijds een uitkomst voor mij geweest, zodat ik net als mijn klasgenootjes merkkleding kon dragen. Hierdoor ligt er voor mij ook emotie in de samenwerking: ik maak deze collectie niet vanuit commercieel oogpunt, maar omdat het echt vanuit mijn hart komt."


Is een jongenscollectie eenmalig of ben je van plan om dit in de toekomst voort te zetten?
"Nee, wat mij betreft is het een eenmalige leuke samenwerking."

Waarom kies je daar bewust voor?
"Ik vind het niet zo in ons bedrijf passen. SuperTrash staat voor een vrouwendroom. Het is dan heel moeilijk om mannenkleding te ontwerpen, zonder dat je ze tekort doet. Op zo'n moment spreek je als merk je boodschap tegen. Daarnaast zijn er zijn zelden merken die het allebei heel goed doen. Ik vind dit een leuke manier om kennis te maken met de mannenmarkt maar de kinderen hebben uiteindelijk bepaald hoe deze collectie er uit zou zien."

De samenwerking is ontstaan onder het motto 'die komt er wel'. Had jij toen je jong was al kunnen vermoeden dat je een goedlopend bedrijf zou runnen?
"Nee, maar toen ik Frenkie sprak zei hij ook dat ik een goed voorbeeld ben van iemand die ervoor gaat en daarom ver is gekomen. Ik denk inderdaad dat ik 'die komt er wel' daarom goed kan promoten. Het meisje in de Campina reclame is niet perfect. Ik ben ook niet perfect, maar zet wel door. Juist dat imperfecte vind ik leuk aan kinderen. Ze moeten niet gedemotiveerd worden om het beste uit zichzelf te halen."

De collectie is voor kinderen die wel tegen een stootje kunnen, klinkt als jouw jeugd.. 
"Dat is voor mij de reden geweest om deze collectie te maken. Campina heeft het doel om kinderen te motiveren om actiever buiten te spelen. Alles gebeurt te veel binnen tegenwoordig en daarom vind ik het goed om kinderen te stimuleren om naar buiten te gaan."

Kortgeleden droeg Kendall Jenner een outfit uit je lijn. Welke persoon zou je in de toekomst nog graag willen kleden?
"Angelina Jolie! Zij staat voor menselijkheid en rechtvaardigheid. Als merk kun je alleen maar dromen dat zo'n persoon jouw kleding draagt."

Kun je wat verklappen over je Fashion Week show van volgende week?
"We zijn absoluut iets van plan met Fashion Week. Ik kan je verklappen dat we het dit jaar over een hele andere boeg gooien."

Spannend! Waar hoop je over 5 jaar te staan met je label?
"We hebben een heel groot deel van de wereld al besmet met het SuperTrash-virus. We maken momenteel wereldwijd hele grote stappen dus ik hoop dat we dat in de komende vijf jaar mogen doorzetten."

Bekijk hier de kleding die Olcay maakte in samenwerking met Campina. 

Menu
Ads for you!

Hi you!

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Glamour.
Dit vinden wij jammer, want daardoor missen we inkomsten die we hard nodig hebben om jou
de meest awesome content te bieden? Merk dan onze site als 'veilig' aan en volg deze instructies.

Thanks a million!

Sluiten