Eerste hulp bij steamy zomernachten

Koelen is key

koel-slapen-in-hete-zomernachten
Tracey Hocking

Met deze ziedende hitte is het overdag al flink hard werken om een beetje humanisch te functioneren, maar wanneer je nachten er ook niet beter op worden, is het tijd voor een noodplan: Glamour helpt je met liefde aan een fijne nachtrust met deze 7 koeltips.

  1. Pan met ijsblokjes
    Ga voor een old skool trucje, en zet een pan met ijsblokjes voor je ventilator neer. Leg je dekbed aan de kant en geniet van het heerlijke frisse briesje.

  2. Ice packs
    Wil je in een mum van tijd afkoelen voordat je gaat slapen? Leg wat ice packs (of diepvries erwten o.i.d.) op je posen, in je nek, op je ellebogen en achter je knieën. Wanneer deze punten gekoeld worden, koelt je lichaam sneller af.

  3. Solo slapen
    Wie een relatie heeft kan niet echt zonder, maar geef je lover even het nakijken wanneer het bedtijd is. Want love birds, dat geknuffel maakt de warmte alleen maar erger. Kies vrijwillig voor de bank, logeerkamer of schuif wat meer naar de bedrand toe.

  4. De zeester
    Volgens verschillende onderzoeken kun je het beste in slaap vallen in de uitgerekte zeester; handen wijd, armen wijd. Dit is volgens de wetenschap de beste manier om koel te blijven.

  5. Koude straal
    Pak vlak voor het naar bed gaan een korte maar koele douche. Dan ben je in ieder geval afgekoeld voordat je naar bed gaat. Dat kan al een stuk helpen om in slaap te komen.

  6. Voeten koel
    Je voeten koel houden voor het slapen gaan is spelregel 1! Wanneer je voeten koel zijn, zal dat warme gevoel vanzelf afnemen. Stap voor het slapen gaan in een koud voetenbadje en houd ze een paar minuten kopje onder.

  7. Natte lap
    Leg voor het slapen gaan een natte, vochtige lap of laken in de vriezer. Haal de lap er vlak voor je bedritueel uit, en hang hem aan je raam. Je kamer koelt instant af plus elk briesje voelt heerlijk fris.
    Advertentie - Lees hieronder verder

    Advertentie - Lees hieronder verder
    Meer van Feel Good