Geinig en gênant: Thomas Cook zet per ongeluk schunnige nieuwe slogan op vliegtuig

Ongelukje of marketingstunt?

image
Unsplash

Er was eens een marketingteam bij Thomas Cook dat om de tafel ging voor een nieuwe slogan. 'I love Cook's Club,' roept de één. 'Top!' roept de rest en hup: klap erop en mensen regelen die de slogan op de voertuigen kunnen schilderen. Niets aan het handje, of toch wel?

Foutje bedankt
Inderdaad niets aan de hand, tót de deuren van het vliegtuig opengaan. De tweede 'o' van Cook verandert dan in een 'c' en dan staat er - jawel - : I love Cock's Club', en we weten allemaal wat dat betekent, nietwaar?

Advertentie - Lees hieronder verder

Dat kan in 2018 uiteraard niet onopgemerkt gaan, dus je raadt het al: binnen de kortste keren stond Twitter vol met foto's.

Nu vragen sommigen zich af: is de woordspeling een ongelukje of een marketingstunt? Zeg maar een gevalletje 'Starbucks' (waarbij medewerkers de naam van de klant vaak verkeerd spellen zodat er over gepost wordt op social media).

Toeval of niet?
Wat opvalt aan de foto's is namelijk dat het 'misgaat' op zowel de linker als de rechter zijde van de toestellen. Twee keer dezelfde 'fout': het is erg toevallig, maar het kan.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Feel Good