Recept: gezonde pizzawrap met groentes, feta en pesto

Je hoeft geen masterchef te zijn

pizza-wrap-recept-gezond
Brenan Greene Unsplash

Het is weer tijd voor een nieuw recept. We maken een gezonde variant op de altijd heerlijke pizza, namelijk de 'pizzawrap'. Geloof ons, dit wil je een keer proeven.

Benodigdheden:

  • Wortelbodem tortilla
  • Pesto
  • Zuivelspread
  • Feta
  • Courgette
  • Paprika
  • 30 + kaas
  • Rucola

    Let’s go
    Haal de bakplaat uit de oven en verwarm de oven voor op 200 graden. Plaats bakpapier op de bakplaat. Haal de wortelwraps vast uit de verpakking en leg ze klaar op de plaat.

    Snij de feta en groentes in stukjes. Bak de groentes even in een (grill)pan. Hierdoor krijg je geen kneiter harde groentes op je pizza wrap, wel zo fijn.

    Meng vervolgens de zuivelspread en pesto (het aantal lepels verschilt per hoeveelheid en eigen smaak) door elkaar in een bakje.

    Versieren
    Bedek de wrap nu met het mengsel van zuivelspread en pesto. Laat de randen vrij, je wilt ‘m nog wel goed vast kunnen houden, natuurlijk. Strooi vervolgens de feta en groentes (naar keuze) op de pizzawrap. Top het af met (30+, want dat is gezonder) kaas. En je pizza wrap is klaar om de oven in te gaan.

    Voor de vleesliefhebbers: je kunt je pizzawrap natuurlijk gewoon bedekken met je lievelingsvlees.

    Oven
    Bakkers klaar? Juist ja, bakken maar! Plaats de bakplaat met de pizza wraps in oven voor ongeveer 10 minuten. Check af en toe hoe het er aan toe gaat in de oven. Is de pizzawrap klaar? Versier ‘m nog met wat rucola, ziet er feestelijk uit én is hartstikke gezond.

    Pizza
    Je kunt de bodem natuurlijk ook bedekken met tomatensaus. Besmeer de bodem dan met gepureerde tomaten in plaats van een voorverpakte tomatensaus. Dit is gezonder.

    Advertentie - Lees hieronder verder
    Meer van Feel Good