De 7 grootste ergernissen die iedere (ex-)kassamedewerker herkent

Deze struggles herken je zeker als caissière

Chanel - Runway RTW - Fall 2014 - Paris Fashion Week
CatwalkingGetty Images

Iedereen die als caissière werkt of heeft gewerkt, zal zich vast weleens flink hebben geërgerd tijdens het werk. Wij hebben voor jullie een lijstje opgesteld met de acht grootste irritaties die je bij je werk als caissière meemaakt of mee hebt gemaakt. Herken jij ze?

Klanten die iets van 80 cent kopen en met 50,- betalen

Weinig is vervelender dan wanneer je bijna geen wisselgeld in je kassa hebt liggen, en iemand iets komt kopen voor een paar cent – en betaalt met een briefje van €50. Dan sta je meteen met 1-0 achter en zit je het komende uur met samengeknepen billetjes te hopen dat er niet nóg iemand met een vijftigje aan komt zetten.

Klanten die nét voor sluitingstijd binnenkomen

Klanten die om 19:55 de winkel binnen komen lopen, terwijl de winkel om 20:00 dicht gaat. Geen probleem wanneer ze één product komen halen, maar soms wel vervelend wanneer ze op hun dooie gemak hun weekboodschappen komen doen. Je wilt graag naar huis omdat het laat is, maar dat kan op deze momenten nog wel even duren.

Die klant die 'even' terug de winkel in rent

Soms zijn er klanten die alvast alles op de band leggen wanneer het druk begint te worden, en dan nog 'even snel' terug de winkel in gaan omdat ze iets zijn vergeten. De rij is op zulke momenten ineens heel lang en het duurt weer een aantal minuten voor de klant terug is. Andere klanten raken dan snel gefrustreerd omdat het langer moeten wachten. Hier moet jij dan als caissière mee dealen.

De vierde wachtende

Sommige supermarkten hanteren een systeem waarbij de vierde wachtende de boodschappen gratis krijgt. Toch snappen veel klanten het 'vierde wachtende'-systeem niet helemaal. Wanneer je als vierde in de rij staat betekent het niet dat je ook écht vierde wachtende bent: degene die dan vooraan staat telt niet als wachtende omdat de klant al geholpen wordt. Beetje verwarrend, ze zouden het eigenlijk een andere naam moeten geven die het duidelijker maakt.

Continu aardig zijn

Soms heb je dagen dat je niet zo lekker in je vel zit, maar toch een hele dag kassa moet draaien. Het kan dan soms moeilijk om de hele dag door opgewekt en vriendelijk hallo te moeten zeggen, zeker als een klant vervelend doet en je op het punt staat in huilen uit te barsten.

Klanten die geld zijn vergeten

In sommige opzichten is dit nog niet zo erg, wanneer ze bijvoorbeeld alles alvast in de kar doen en thuis even snel de portemonnee gaan halen. Maar er zijn ook momenten waarop klanten weggaan en niet meer terug komen.

Klanten die vragen stellen over producten

"Heeft u misschien dit product nog op voorraad?" Sorry mevrouw, ik ben geen helderziende – ik bedoel: dat zou u even aan mijn collega in de winkel moeten vragen. Klanten denken vaak dat een caissière op de hoogte is van alles wat er in de winkel gebeurt, maar dit is vaak niet het geval.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Feel Good