Upgrade je ochtendritueel: tips om je dag positief te beginnen

Het maakt een wereld van verschil, geloof ons

portrait of woman smiling to camera
Tara MooreGetty Images

Nu we bijna allemaal noodgedwongen vanuit huis werken en het grootste deel van de dag in quarantaine moeten doorbrengen, kunnen de dagen een stuk saaier en zwaarder worden. Glamour's live-sessie met Kelly Weekers heeft ons geleerd dat het helpt om een positieve mindset te houden. En je weet wat ze zeggen: een goed begin is het halve werk. Je dag positief beginnen, kan een wereld van verschil maken. Daarom delen wij van Glamour met alle liefde onze tips voor een goeie start. Deze dingen doen Glamour-redactieleden 's ochtends om hun de dag positief te beginnen.

Mediteren

Adjunct-hoofdredacteur Yeliz: "Ik was voorheen sceptisch over mediteren, maar ben nu helemaal fan. Ik mediteer iedere ochtend een paar minuten met de Headspace-app en merk echt verschil. Een aanrader voor iedereen!"

Morning pages

Online editor Elke: "Ik schrijf iedere ochtend als ik wakker word een paar morning pages. Dit is een fenomeen bedacht door de Amerikaanse Julia Cameron en zou je creativiteit boosten. Het komt erop neer dat je drie pagina's vol schrijft met gedachten, doelen voor de dag, dromen die je die nacht hebt gehad, random woorden, alles wat er in je op komt. Het hoeft niet mooi te zijn en het hoeft nergens op te slaan. Gewoon schrijven wat er in je opkomt."

Douchen

Fashion assistant Charlotte: "Ik móet douchen in de ochtend, anders ben ik echt niet vooruit te branden."
Junior brandmanager Nikita
: "Ik heb precies hetzelfde. Ik zorg er altijd voor dat ik gedoucht heb voor ik achter m'n laptop kruip. Dan kan ik de dag fris beginnen."

Sporten voor het werk

Online editor Laura: "Op de zonnigere dagen sta ik vroeg op om een rondje te gaan hardlopen. Normaal fiets ik naar mijn werk, maar zo heb ik nu toch nog wat lichaamsbeweging in de ochtend. Ik merk een groot verschil als ik dat doe: ik voel me dan de hele dag beter."

Feel good playlist

Marketing stagiaire Zina: "Voor mij werkt de tip die Kelly Weekers aan hoofdredacteur Anke gaf goed: ik maak mezelf 's ochtends klaar op dezelfde manier als altijd. Het enige verschil is dat ik dat nu doe met een feel good playlist, dat helpt me ook echt."

Momentje voor jezelf

Online editor Gina: "Ik sta doorgaans een (half) uur eerder op dan mijn dochtertje, zodat ik even een me-time momentje heb. Dan doe ik mijn oortjes in, zet ik een fijn muziekje op en maak ik koffie. Heerlijk!"

Smoothie maken

Online stagiaire Kim: "Ik maak 's ochtends bijna altijd zelf een smoothie. Ik mix meestal banaan, aardbeien, bessen en frambozen door elkaar en drink 'm meteen op. Niet alleen lekker, maar ook nog eens vol vitamines!"

Gordijnen stukje open

Online stagiaire Kim: "En wat me heel erg helpt om fitter wakker te worden is deze lifehack: ik laat mijn gordijnen altijd een klein beetje openstaan, zodat er 's ochtends licht doorheen komt. Ik word dan sneller vanuit mezelf wakker, kan veel makkelijker opstaan en begin de dag met meer energie."

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Feel Good