Dit ontbijt is goed voor je brein: Quinoa bramen

Geef je hersenen een boost en voel je fitter, scherper en positiever met dit recept

quinoa bramen ontbijt van charlotte labee
OkayWorks

Als je gezond eet, doe je dat vaak om net wat strakker in je vel te zitten. Maar heb jij ooit gezond gegeten om je hersenen dat extra beetje liefde te geven? Waarschijnlijk niet, maar daar brengt dit quinoa bramen ontbijt verandering in.

Brain balance expert Charlotte Labee deelt met jou een recept dat je brein de ultieme oppepper geeft. Puur eten zorgt voor meer energie, een helder hoofd, een beter geheugen en je gedachtes worden positiever. Hoe dat werkt? In het stuk 'Eet je brein scherper en slimmer' deelt Charlotte haar kennis. Check hieronder het recept voor het quinoa bramen ontbijt. Wil je ook een goed diner voor je hersenen? Vind hier een fijn groentelasagne recept.

Advertentie - Lees hieronder verder
Porties: 4 porties
Voorbereidingstijd: 0 uur 10 minuten
Kooktijd: 0 uur 15 minuten
Totale Tijd: 0 uur 25 minuten
Ingrediënten
Quinoa bramen ontbijt
500 mL

kokosmelk

200 g

quinoa

150 g

bramen

1

handje blauwe bessen

2 tl.

kaneelpoeder

1

handje amandelen

1

handje cashewnoten

Bereidingswijze
Hoe dan precies?
  1. Breng de kokosmelk samen met de quinoa in een pan aan de kook. Laat op matig vuur 15 minuten pruttelen tot de meeste melk is opgenomen. Roer de korrels tussentijds een paar keer om.
  2. Rooster de noten in 3-4 minuten goudbruin onder de ovengrill. 
  3. Schep de noten af en toe om. Haal de pan van het vuur en laat de quinoa nog 5 minuten met het deksel op de pan staan. Voeg vervolgens de blauwe bessen, bramen en kaneel toe en roer het geheel een paar keer door. Voeg als laatste de noten toe en roer door.
  4. Verdeel de quinoa over vier kommen.

Meer lezen over voeding voor je brein? Glamour sprak Charlotte Labee. Ze vertelt hoe je je brein scherper en slimmer eet door deze voedingsmiddelen.

Wat maakt dit recept goed voor je hersenen?

Charlotte Labee: "Quinoa wordt vaak gezien als graansoort, maar is eigenlijk een zaad. Een zeer voedzaam zaad, onder meer door de eiwitten, vezels, B-vitaminen en verschillende mineralen. Quinoa is glutenvrij en is daarom een goede optie voor mensen met een glutenintolerantie. De zaden bevatten veel quercetine en kaempferol, wat ontstekingen vermindert. Sommige onderzoeken laten zelfs antidepressieve effecten zien. Je spreekt quinoa uit als kien-wa."

Wil je meer gezonde recepten voor je brein? Check hierboven het recept voor een groentelasagne. Meer fijne gerechten vind je in het Brain Food boek. Daarin geeft Charlotte advies over voeding en gezondheid én deelt ze 79 recepten.

      This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
      Advertentie - Lees hieronder verder
      Meer van Feel Good