De Engelse modeketen Asos ligt onder vuur vanwege een merknaam: Noose and Monkey. De naam krijgt al sinds juni meerdere klachten.

Asos ligt onder vuur vanwege merknaam

Klanten vinden de naam onacceptabel


De Engelse modeketen Asos ligt onder vuur vanwege een merknaam: Noose and Monkey. De naam krijgt al sinds juni meerdere klachten.

Onacceptabel
Klanten van Asos vinden de naam onacceptabel, zo blijkt op Twitter:

Het ‘verhaal’ achter het merk
De klantenservice van Asos reageert op de tweets met een verontschuldiging en laat weten het probleem aan te pakken. Daarnaast verwijzen ze klanten naar het verhaal achter het merk.


Twee kanten
Ook op nooseandmonkey.com vinden klanten een uitleg over de naam van het merk. Daar wordt aangegeven dat het merk is afgeleid van folkore.

Reactie van Asos
Inmiddels heeft Asos officiëel gereageerd op de ophef: ‘Het spijt ons zeer dat deze merknaam aanstootgevend is. We hebben het merk van onze site verwijderd en werken samen met het team om het probleem en de naamgeving aan te pakken.’

Coolest monkey in the jungle
Dit is niet het eerste keer dat er ophef is rondom het woord 'monkey'. Vorige maand lag de Zweedse kledingketen H&M onder vuur vanwege een advertentie. Op de campagnefoto van die advertentie was een jongetje te zien dat een trui draagt met de tekst ‘coolest monkey in the jungle’.

Menu
Ads for you!

Hi you!

We zien dat je een adblocker gebruikt, die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Glamour.
Dit vinden wij jammer, want daardoor missen we inkomsten die we hard nodig hebben om jou
de meest awesome content te bieden. Wil je ons helpen? Merk dan onze site als 'veilig' aan en volg deze instructies.

Dankjewel! X Glamour!

Sluiten