Het pakkenmerk Suitsupply verliest duizenden volgers op Instagram vanwege een foto waarop twee zoenende mannen te zien zijn. De volgers zijn niet blij met de campagnebeelden van het bedrijf.

Suitsupply verliest duizenden volgers na foto van zoenende mannen op Instagram

De nieuwe campagne waarin de liefde tussen mannen wordt belicht krijgt veel kritiek

Met de nieuwe campagne probeert het Nederlandse merk Suitsupply de liefde tussen mannen onder de aandacht te brengen. Bij hun Instagramvolgers schoot de foto echter in het verkeerde keelgat.

Unfollow
“Niet iedereen hoeft gay te zijn” en “dit is walgelijk” wordt er onder de Instagrampost geschreven. Veel volgers nemen niet eens de moeite om te reageren en gaan direct op zoek naar de “unfollow” button op het platform. Inmiddels heeft Suitsupply al meer dan 10.000 volgers verloren.
Misbruik maken van de situatie
Sommige volgers reageren homofoob of zijn van mening dat het merk homo-emancipatie misbruikt om meer aandacht voor hun campagne te krijgen. Anderen zijn juist erg positief en zien het als een mooie poging om homo-emancipatie wereldwijd in een goed daglicht te zetten.

“Aantrekkingskracht tussen mensen”
Volgens Suitsupply-oprichter Fokke de Jong gaat het, net als bij alle andere campagnes, om de “aantrekkingskracht tussen mensen”. Hij laat weten dat hij het relevant vindt dat er nu debat ontstaat.

Voor de zoveelste keer kritiek
Dit is niet de eerste keer dat het bedrijf kritiek krijgt op een campagne. Al eerder verspreidde het merk posters met (half)naakte vrouwen, zoals hieronder. Deze werden seksistisch en vrouwonvriendelijk gevonden. Voor een van de campagnes kreeg Suitsupply zelfs een waarschuwing van de Reclame Code Commissie.
In the picture
Of het hen nu om de aandacht gaat of niet, in the picture staat het bedrijf nu zeker. Een slimme marketing zet, maar vooral een goede manier om een maatschappelijk issue aan te kaarten. De campagne verschijnt ook in landen waar de emancipatie van homoseksuelen nog een lange weg te gaan heeft. 

Menu
Ads for you!

Hi you!

We zien dat je een adblocker gebruikt, die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Glamour.
Dit vinden wij jammer, want daardoor missen we inkomsten die we hard nodig hebben om jou
de meest awesome content te bieden. Wil je ons helpen? Merk dan onze site als 'veilig' aan en volg deze instructies.

Dankjewel! X Glamour!

Sluiten