Met deze 3FITGIRLCODE starterskit ga jij jouw goede sport-voornemens behalen

SHOPPING

#FITGIRLCODE starterskit

5 dingen die je nodig hebt om jouw goede sport-voornemens te behalen

Christel en Aranka creëren met #FITGIRLCODE een community waarmee ze vrouwen motiveren om fit en gezond te worden. Do you want to be a Fit Girl? Check Fitgirlcode.com.

Vorige week herinnerden wij jullie eraan waarom je sporten op je to do list zou moeten zetten voor het jaar 2015. Maar je iets voornemen en het ook daadwerkelijk nakomen zijn twee totaal verschillende dingen. Vooral als het iets is wat behoorlijk indruist tegen je huidige lifestyle. Toch mag dit geen excuus zijn om je uit het veld te laten slaan. Wij hebben de koppen bij elkaar gestoken en bedacht welke essentials een Fit Girl nodig heeft om in 2015 voorbereid aan haar challenge te beginnen. Lees hieronder wat je nodig hebt voor een #FITGIRLCODE starterskit

1. Onderzoek welke sport(en) bij jou passen. Wil je hardlopen combineren met CrossFit? Of ben je meer een ‘yoga kind of person.’ Zoek uit waar ze bij jou in de buurt dit soort trainingen geven. Volg eerst een aantal proeflesjes voordat je een definitieve keuze maakt. Heerst er een motiverende sfeer? Is de trainer behulpzaam? Zie je potentiële BFFF’s? Dit zijn allemaal factoren die er voor zorgen dat jij je doel daadwerkelijk gaat behalen. 

2. Ga op zoek naar een BFFF (Best Fit Friend For Life). Als je samen traint zul je gemotiveerder zijn dan in je eentje. Stel: je hebt afgesproken om te gaan hardlopen, maar je hebt geen zin. Je zult toch echt van de bank moeten komen anders stel je je BFFF teleur. Gedeelde smart is halve smart, toch? Als je op dit moment nog geen medestander kunt vinden, wees niet getreurd! Grote kans dat je er eentje vindt in de gym waar je gaat trainen. 

3. Stel doelen voor jezelf. Als je deze bepaalt, focus je dan niet teveel op wat je graag op de weegschaal wilt zien. Spieren wegen immers zwaarder dan vet. Maar je zou bijvoorbeeld kunnen voornemen dat je binnen 3 maanden 5km moet kunnen rennen zonder te stoppen. Zorg ervoor dat je realistische doelen stelt. En vergeet niet: ook al ren je als een oud vrouwtje, je verslaat nog steeds iedereen die als een zak aardappels op de bank ligt.

4. Houd een food & excersise dagboekje bij. Schaf een leuk notitieboekje aan en houd de eerste paar weken een food & excersise dagboekje bij. Bestudeer na een paar weken wat je opgeschreven hebt en evalueer of de resultaten naar wens zijn. Voel je je fitter? Is je uithoudingsvermogen beter of merk je dat je kleding losser gaat zitten? Mocht dit niet het geval zijn, wees dan kritisch naar jezelf en kijk waar je iets kunt verbeteren of aanpassen. Blijf wel realistisch; je kunt niet verwachten dat je binnen no-time een sixpack hebt of een marathon rent. 

5. Doe jezelf een mooie sportoutfit cadeau. Nieuwe sportkleding is een van de beste motivaties om de gym te bezoeken. Sporten en gezond eten is tegenwoordig superhip dus je kunt echt niet meer aankomen in een verwassen T-shirt van je vader en een joggingbroek met verfvlekken. Als je je goed voelt in wat je draagt kun je pas echt uitblinken in wat je doet!

Volg ons op FacebookInstagram, Pinterest and Twitter voor je dagelijkse dosis inspiratie & motivatie. Er staat een hele community achter je. Make sh*t happen!

TOP
Menu
Ads for you!

Hi you!

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Glamour.
Dit vinden wij jammer, want daardoor missen we inkomsten die we hard nodig hebben om jou
de meest awesome content te bieden? Merk dan onze site als 'veilig' aan en volg deze instructies.

Thanks a million!

Sluiten