Nederlandse Jill Kortleve schrijft geschiedenis als ZARA's eerste curvy campagnemodel

💯💯💯

View this post on Instagram

Today on set with @ingmakeup 💗💗

A post shared by Jill Kortleve (@jilla.tequila) on

Het Nederlandse model Jill Kortleve is geen onbekende in de mode-industrie. Nu ze, na jaren, lak heeft aan de strikte maten van high-fashion modellen, is ze succesvoller dan ooit én schrijft ze geschiedenis. De 25-jarige is namelijk het een van de eerste curvy modellen die te zien is in een ZARA-campagne.

Jill Kortleve eerste curvy model in ZARA-campagne

Jarenlang timmerde Jill aan de weg om aan de slag te kunnen als high-fashion model en deed ze er alles aan om aan de eisen te voldoen. "Eigenlijk was ik altijd al wat voller, maar ik dacht dat ik vooral succes zou hebben als ik dun zou zijn," vertelde ze eerder in een interview met NOS. "Dus ik ging drastisch afvallen en durfde op een gegeven moment zelfs geen bananen te eten of olijfolie te gebruiken. Ik was echt niet gezond bezig. Ik werd er mentaal en fysiek moe van. Ik was langzamerhand de grip op mijn identiteit aan het verliezen. Toen ging de knop om."

'Ik durfde op een gegeven moment zelfs geen bananen te eten en olijfolie te gebruiken'

En die keuze heeft z’n vruchten afgeworpen. Begin dit jaar was ze onder andere te zien in de spring/summer ’19-campagne van Alexander McQueen, klust ze bij voor H&M en schitterde ze ook in campagnes van Fenty Beauty. En nu dus ook voor de Spaanse modeketen.

Wees gelukkig met je lichaam

Nu ze haar lichaam heeft leren omarmen wil ze maar één boodschap uitdragen naar jonge meisjes en haar volgers: wees gelukkig met je eigen lichaam. "Ik wilde niet langer een slecht voorbeeld zijn, maar juist laten zien dat het belangrijk is een gezonde relatie met eten en je lichaam te hebben, ongeacht je kledingmaat."

View this post on Instagram

🤪🥺😄😎😏🙄🥴 @zara

A post shared by Jill Kortleve (@jilla.tequila) on

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Psyche