Ondernemerscoach Kelly Weekers geeft tips om positief te blijven

Hoe stop je met piekeren? Hoe begin je je dag goed? Kelly geeft antwoord

Hé jij daar, in je huisje! We weten dat het in de huidige coronacrisis moeilijk is om constant positief te blijven. Om je een handje te helpen, proberen we voor de nodige afleiding te zorgen. Iedere dag om 12:00 gaat Glamour live op Instagram met een interessante, inspirerende en toffe gast. Één van die gasten was ondernemerscoach Kelly Weekers, die ons handige tips gaf om positief te blijven in deze rare tijden.

Hoe kom je niet in een sleur terecht? En wat kun je doen om de eenzaamheid tegen te gaan als je alleen thuiszit? Ondernemerscoach Kelly Weekers - die ook de schrijfster van de Happy Life 365-bestsellers is - deelt haar tips.

Hoe begin je je dag goed?

"Het is verleidelijk om de hele dag in je pyjama door te brengen, maar daardoor ga je je juist slechter voelen. Probeer daarom om je normale ochtendroutine zo veel mogelijk aan te houden: zet een wekker, kleed je aan en drink een kop koffie of thee."

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Hoe blijf je positief?

"Maak iedere ochtend een plan voor je dag, dat helpt echt. Er zijn genoeg dingen om te doen, als je maar creatief nadenkt. Ikzelf doe nu veel meer taken waar ik hiervoor geen tijd voor had (mijn kasten hebben er nog nooit zo netjes uitgezien!). Zo eindig je de dag sneller met een voldaan gevoel. Het is oké om je af en toe rot te voelen, maar besef dat dat de situatie eigenlijk alleen maar vervelender maakt. Denk in plaats daarvan aan hoe je dit toch een positieve dag kunt maken."

Wat kun je zoal doen nu?

"Blijf in contact met je vrienden, familie en collega's via social media of FaceTime. Zorg ervoor dat je af en toe een frisse neus haalt in de tuin of ergens anders buiten een rustig plekje opzoekt (waar je minstens 1,5 meter afstand kunt houden). Ruim je kledingkast op (geloof me, dat voelt zo goed!). En neem natuurlijk ook de tijd om een avondje te Netflixen met een grote bak ijs. Je hoeft echt niet alleen maar nuttige dingen te doen."

Hoe kom je erachter wie je echt bent?

"Schrijf eens op welke karaktereigenschappen er bij jou horen. Je zult zien dat dat best een lastige opgave is. Wat maakt jou jou? Wat vind je echt leuk? En wat zijn je hobby's (en nee, dan heb ik heb niet over met je vrienden op stap of iets dergelijks, maar échte hobby's)? Dit is een mooie kans om te kijken waar je in het leven staat en waar je naartoe wil. Je hebt nu de tijd om erover na te denken, dus maak er gebruik van."

Wat kun je doen als je 's nachts veel piekert?

"Daar heb ik een praktische tip voor: leg een notitieboekje op je nachtkastje. Als je piekert, schrijf dan de onderwerpen daarin op en zeg dan telkens tegen jezelf: 'Ik kom er morgenvroeg op terug.' De volgende ochtend vind je het waarschijnlijk een stuk minder belangrijk."

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Talking points