StukTV zet jongeren in de spotlights met YouTube-programma 'Samen kunnen we niet Stuk'

StukTV richt zich met Samen kunnen we niet Stuk op het inspireren en activeren van jongeren om iets voor een ander te doen en daarmee samen deze coronatijd door te komen

stuktv zet jongeren in de spotlights in samen kunnen we niet stuk
StukTV

De coronamaatregelen hebben een grote impact op het leven van jongeren. Geen feestjes in je agenda, niet even een terrasje pakken, en minimaal sociaal contact. Het is daarom belangrijk om te kijken wat er wél mogelijk is. StukTV to the rescue. Zij slaan de handen ineen met de Rijksoverheid, Young Impact en de Maatschappelijke Alliantie, en lanceren de campagne Samen kunnen we niet Stuk, waar ze met andere bekende YouTubers positieve verhalen onder de aandacht brengen en jongeren perspectief bieden.

StukTV

StukTV voorziet hun 2,49 miljoen abonnees (!) op YouTube wekelijks met goedbekeken formats als Het Jachtseizoen en De Kluis. Maar waar deze shows vooral als entertainment dienen, richt StukTV zich met het initiatief Samen kunnen we niet Stuk vooral op het inspireren en motiveren van jongeren.

"We laten zien welke mogelijkheden er op dit moment al zijn. Vanuit het hele land zijn er namelijk veel mooie en positieve verhalen te vertellen. Tijdens onze show zetten we jongeren met een opvallend of bijzonder initiatief in de spotlights. Wij gaan stuk voor jou!” vertelt Giel de Winter van StukTV.

Samen kunnen we niet Stuk

Een onderzoek van jongerenorganisatie Young Impact wijst uit dat steeds meer jongeren (53 procent van de twaalf- tot negentienjarigen) ontdekken hoeveel geluk en positiviteit het opbrengt om iets goeds voor een ander te doen. En dus worden juist zij in het zonnetje gezet door de mannen van StukTV.

Zij zullen deze rolmodellen in de afleveringen van Samen kunnen we niet Stuk bedanken voor wat zij voor een ander hebben gedaan. Een videoclip opnemen op de Euromast in Rotterdam? Of een privéconcert in de Ziggo Dome? StukTV regelt het. Maar dit doen Giel, Stefan en Thomas uiteraard niet alleen.

#SamenNietStuk

Zo krijgen de mannen van StukTV hulp van bekenden uit de entertainment-industrie. Samen met onder anderen zangeres Emma Heesters, YouTuber Sophie Milzink en Supergaande-duo Nesim & Qucee zetten zij jongeren met een opvallend of bijzonder initiatief de komende tijd in de spotlights.

Dit alles zie je op 25 februari om 17:00 uur op het YouTube-kanaal van StukTV én op social media onder de hashtag #SamenNietStuk. De aflevering is het begin van de Samen kunnen we niet Stuk-campagne, maar daarmee stopt het initiatief van StukTV uiteraard niet. Ook na de aftrap wil StukTV samen met de Rijksoverheid, Young Impact en Maatschappelijke Alliantie jongeren blijven inspireren en activeren om iets voor een ander te doen en daarmee samen deze coronatijd door te komen.

Dit artikel is tot stand gekomen met de Rijksoverheid.


This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Talking points