Wat er mis is met Kim Kardashians nieuwe shapewear

#KimOhNo

kim-kardashian
ChesnotGetty Images

De Kardashians en Jenners blijven ons verbazen. Het ene moment zijn ze openhartig over onzekerheden, het andere moment geven ze een erg ongepast themafeestje. Ook deze keer lijkt het alsof Kim de plank toch echt heeft misgeslagen. Woensdag lanceerde de realityster een nieuwe shapewearlijn en Twitter is not amused.

Kim Kardashian

De een zweert bij shapewear, de ander wil er niks van weten. En dat is helemaal prima. Iedereen heeft een eigen keuze en mag gelukkig dragen wat-ie wil. Maar als het product dan op de markt komt, is het wel fijn als dit op een juiste manier wordt gedaan. En niet op de manier van de Kardashian. Lees je mee, Kim?

Campagne
First things first: de foto's. Op haar campagnefoto's zien we verschillende vrouwen met verschillende huidskleuren (yes!). Ondanks dat het daar wél goed gaat, is de lichaamsvorm een dingetje. Alle vrouwen hebben precies hetzelfde Kim K-figuur. Een beetje afwisseling was mooi geweest. Ja, de producten gaan van XXS tot 4XL, maar waarom worden deze maten dan niet allemaal omarmt op de foto's?

Kimono
Dan nog een ding: de naam. Het nieuwe merk heet Kimono, een referentie naar Kims eigen naam én naar het traditionele Japanse kledingstuk. Veel volgers vragen zich af waarom de moeder van vier voor deze naam heeft gekozen. De shapewear heeft niks te maken met Japan noch Azië. Veel noemen de naam dan ook respectloos en op Twitter is zelfs de hashtag 'KimOhNo' gestart.

Statement
Ondanks dat onder andere Nike en Rihanna precies laten zien hoe het wél moet, blijken Kim en haar team het nog niet helemaal te snappen. Een gemiste kans, als je het ons vraagt.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws