Bezoekersaantallen Louvre door het dak dankzij Beyoncé en Jay-Z

Alles wat de twee aanraken verandert in goed, dat blijkt maar weer

image
Still Apeshit

Denk je aan het Louvre, dan denk je aan de iconische piramidevormige ingang waar je doorheen moet om je richting de Mona Lisa te begeven. Het museum, gelegen in hartje Parijs, is al jarenlang niet alleen het grootste, maar ook het best bezochte museum ter wereld.

Keer op keer verbreekt het museum records wat betreft bezoekersaantallen. Gemiddeld lopen er jaarlijks meer dan 9 miljoen mensen doorheen. Dit jaar spande de kroon, met 10,2 miljoen bezoekers. Dat topjaar is mede mogelijk gemaakt door Queen Bey en Jay-Z.

Apeshit
Er is een kans dat je niet meteen een link ziet tussen Beyoncé en het Louvre. Diehard fans weten waarschijnlijk wel meteen waarom het wereldberoemde stel een aandeel heeft in het bezoekerssucces; Apeshit.

Opnames
De videoclip van Beyoncé en Jay-Z's hit Apeshit kwam in juni 2018 uit. Het stel wist hiervoor in het diepste geheim opnames te maken in het Louvre.

Mr. en Mrs. Carter geven verschillende (verborgen) statements af in de clip. Zo hebben hun voorouders de kolonisatie van Frankrijk - en daarmee de slavernij - meegemaakt. Het schrijnende verschil tussen zwart en wit wordt duidelijk. Ze laten bijvoorbeeld het schrille contrast zien tussen het zware leven dat hun verre familieleden hadden en de bevoorrechte positie die zij nu hebben.

Ape(trots)
Alles wat in handen komt van de 37-jarige zangeres en/of de 49-jarige rapper, verandert in goud. En dus ook deze videoclip (en terecht). Beyoncé alleen al heeft 122 miljoen Instagramvolgers, laat staan wat het bereik is van de twee samen. Niet zo gek dus, dat de videoclip - meer dan 150 miljoen keer gestreamd - een aandeel heeft in het bezoekerssucces van het museum. Want waar Bey en Jay gaan, daar gaat de rest.

Meer uitleg over de video vind je hieronder.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Celebs