Pakketbezorgers nemen vanaf nu je retourtjes aan de deur mee terug

Gevalletje: waarom is dit niet eerder bedacht?

image
Catherine Servel

Online shoppen is de uitvinding van de eeuw, want nooit meer gedoe in paskamers en eindeloze rijen bij de kassa. Je bestelt gewoon van alles drie maten, weet je zeker dat je goed zit.

Alleen dan heb je het 'shit-wat-doe-ik-met-de-kleding-die-ik-niet-wil-probleem'. In mijn geval laat ik het pakketje heel lang op mijn bureau liggen, in de hoop dat het zichzelf naar de Primera vervoert. Elke avond denk ik 'morgen moet ik écht langs het postkantoor,' om dat vervolgens elke ochtend te vergeten. Het gevolg: pakketje blijft liggen, retourdatum is verlopen, ik heb veel meer geld uitgegeven dan ik wilde, ik blijf met kleding zitten die ik nooit ga dragen.

Advertentie - Lees hieronder verder

Handig
Daar hebben onze vrienden van PostNL nu een simpele doch briljante oplossing voor bedacht. Wanneer de bezorger een pakket bij je komt brengen kun je eventuele retourzendingen meteen mee terug geven. Gewoon aan de deur, makkelijk als wat. 'Gemakkelijk en duurzaam,' zo noemt PostNL de nieuwe regeling. En zo is 't maar net.

Hoe werkt het?
Je hoeft niet moeilijk te doen met afspraken of afhaalopdrachten. Het is niet nodig om van tevoren aan te geven dat je een retour wilt doen. Het enige wat jij hoeft te doen is thuis zijn wanneer de pakketbezorger aanbelt en je retourpakketjes klaar leggen.

Het postbedrijf laat weten dat 'retour aan de deur' vanaf vandaag beschikbaar is. Je retourzending moet voorzien zijn van een retourlabel met barcode. Retourneren is gratis als er een antwoordnummer op het retourlabel staat. Zo niet, dan kun je zelf online of via de PostNL-app een retourlabel aanmaken en uitprinten.

Superhandig, zo weet je zeker dat je pakket binnen de retourtermijn terug is bij de webwinkel.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Wil je weten