Twitteraars lachen het nieuwe logo van Zara uit

Mee eens?

image
Getty Images

Het regent nieuwe logo's in modeland. Na Balmain, Celine en Burberry heeft ook Zara de letters in een nieuw jasje gestoken, tot ongenoegen van veel twitteraars.

De Spaanse modeketen heeft de statige letters met veel spaties vervangen voor een sierlijk lettertype met weinig ruimte tussen de letters.

Twitteraars vinden het botsen van de letters maar niets, blijkt uit de sarcastische opmerkingen erover.

Betekenis
Het is pas de tweede keer dat Zara van huisstijl verandert. In 2011 onderging de modeketen ook wat de fysieke winkels betreft een metamorfose. De spaties tussen de letters werden bewust ingezet, om zo de ruimte in de Zara-winkels te benadrukken.

De vraag is dan ook of de dicht tegen elkaar aan staande letters, ontworpen door de Franse typograaf Fabien Baron, nu ook een betekenis hebben.

Het is niet duidelijk of er ook een restyling van de fysieke winkel op de planning staat.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Wil je weten