Rihanna is goed bezig! De zangeres lanceerde een maand geleden haar modemerk Fenty. Fans prijzen haar nu op social media voor de mooie items én voor inclusiviteit die de campagnes uitstralen.
Fenty
Waar veel modemerken ervoor kiezen hun beeld te fotoshoppen, gaat Fenty een andere kant op. In de nieuwe afbeeldingen van het merk staat het Zuid-Soedanese model Aweng Mayen Chuol én haar littekens centraal. Preach!
Aweng
In een eerder interview voor het Britse tijdschrift Dazed & Confused vertelt Aweng over haar uiterlijk: "Mijn littekens horen bij mij. Ik heb mij van jongs af aan gerealiseerd dat mijn littekens mij mooi maken. In mijn cultuur zijn ze normaal. Ze worden gezien als een vrouwelijk teken," vertelt ze. "Soms wil ik gewoon tegen iedereen schreeuwen: 'Kijk me, ik ben niet alleen een litteken, ik ben een mens.' Maar ik begrijp het, het is nieuwsgierigheid. Ik weet dat ik anders ben, ik weet dat mijn gezicht anders is, maar voor mij is dat schoonheid. "
Twitter
Op Twitter wordt de campagne positief ontvangen. Fans van Rihanna zijn blij dat ze er voor kiest de foto's niet te bewerken.