Welcome to the future: Yotel in Amsterdam heeft drones in de bediening

Er wordt getest of drone-obers menselijke werknemers kunnen vervangen.

image
Rebekka Mell

Het nieuwe hotel Yotel in Amsterdam Noord test het inzetten van drones in de bediening als reactie op het personeelstekort in de Amsterdamse horeca. Het hotel test uit of drone-obers een efficiënte en succesvolle vervanger zouden kunnen zijn van menselijke werknemers.

Yotel experimenteert met drones in de bediening

Bestel je een maaltijd of iets te drinken, dan vliegt er dus doodleuk een drone naar je tafel om je bestelling te 'serveren'. Volgens Joy Maroulás, de general manager van het Yotel “draait het hotel om het herdefiniëren van de horeca door slimme technologie.” Ze noemt de drone-service “één van de manieren om innovatie te omarmen en gasten een buitengewone en leuke ervaring te bieden.” Een unieke ervaring is het zeker. Yotel is misschien wel de voorloper op een service die in de toekomst normaalste zaak van de wereld wordt.

Over het innovatieve Yotel hotel

Yotel gebruikt de essentiële elementen van luxe hotels, maar met een hypermoderne twist. Zo zijn de eersteklas hotelcabines voorzien van verstelbare bedden, Smart TV’s en een regendouche. Het hotel is pas geopend in Amsterdam Noord, op ongeveer tien minuutjes lopen van de pont die je binnen drie minuten naar Amsterdam Centraal brengt. De prijs van een nachtje slapen in dit bijzondere hotel ligt tussen de €150,- en €240,-. Wil je dit zelf eens uitproberen? Dan kan je hier een kamer boeken.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Wil je weten