Louis Vuittons nieuwe campagne is een crossover tussen Sranger Things en Game of Thrones

Actrices als Sophie Turner en Emma Roberts schitteren op angstaanjagende beelden

louis-vuitton-pre-fall-2020-campagne-stranger-things
Louis Vuitton

Als je dacht dat high fashion niks angstaanjagends kan hebben, think again. Frans modehuis Louis Vuitton toont haar nieuwste collectie in een campagne die vol zit met horror vibes. De beelden lijken een crossover te zijn tussen een traditionele modecampagne en de hitseries Stranger Things en Game of Thrones, waarin de grootste actrices van het moment worden afgebeeld als de hoofdpersoon van een spooky (maar stijlvol) sci-fi boek.

Louis Vuitton Pre-Fall 2020 campagne

Voor de nieuwste campagne haalt Louis Vuittons creative director Nicolas Ghesquière inspiratie uit covers van retro boeken en filmposters met een sci-fi en horror achtige stijl. Elke actrice staat op de cover van een ander boek, waarin verschillende horror-verhalen worden getoond. De campagnebeelden zijn een combinatie tussen high-fashion en horror met een jaren '70 vibe en sciencefiction achtige styling, waardoor we gelijk moeten denken aan de populaire hit- en sci-fi serie Stranger Things, maar af en toe ook aan Games of Thrones.

image
Louis Vuitton

Zo zien we de Franse actrice Léa Seydoux in een Exorcist T-shirt gedragen onder een glanzende cocktailjurk, met op de achtergrond een monsterachtig figuur dat ons sterk doet denken aan de demogorgon van Stranger Things. Emma Roberts draagt een dieprode jurk en wordt afgebeeld als een ware dragon slayer wat niet had misstaan in een scene van Games of Thrones, en poseert Sophie Turner in een wit pak met heuse Dracula-vibes voor een verlaten villa. Met titels als Secret Sister, Arachnomania, Danger Zone en The Haunted Garden nemen de beelden ons mee naar de bekende horror-boeken uit de vroege jaren zeventig en tachtig.

image
Louis Vuitton

"Mode is een roman", stelt het Franse modehuis in een persbericht. "En de Pre-Fall 2020-collectie begint aan een verhalende reis waarbij de kledingstukken hun eigen verhalen vertellen. In zo'n 'draagbare bibliotheek' schrijft elke outfit een eigen hoofdstuk dat bestaat uit romantische monologen." Bekijk hier de hele campagne van Louis Vuitton.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Wil je weten