Mooie initiatieven van mode- en beautymerken in de strijd tegen corona

Van Nike tot Prada, deze merken vechten gezamenlijk tegen de coronacrisis

Prada show met Gigi Hadid.
Getty Images

Dit artikel volgt de maatregelen zoals gepubliceerd door de Rijksoverheid op 20 maart 2020. Bekijk de meest actuele maatregelen op de website van de Rijksoverheid.

De mode en beauty-industrie zijn beide sterk geraakt door de ontwikkeling van het coronavirus. Vele bedrijven zullen naar verwachting ernstige gevolgen ondergaan door de verspreiding van de pandemie. Toch zijn het juist de merken uit de beauty- en modewereld die een steentje bijdragen aan het tegengaan van de coronacrisis. Van Nike die 15 miljoen doneert en het Franse LVMH die in plaats van parfum nu desinfecterende handgel produceert, tot de eigenaar van Zara die mondkapjes doneert; hier vind je een overzicht van mode en beautymerken die allerlei verschillende maatregelen hebben aangekondigd om het coronavirus te helpen bestrijden.

Advertentie - Lees hieronder verder
1 Inditex - doneert mondkapjes en ziekenhuiskleding

Het moederbedrijf van modemerken als Zara en Mango Inditex maakte bekend mondkapjes en ziekenhuiskleding te produceren voor coronapatiënten en mensen uit de zorgverlening in Spanje. Het bedrijf zal zijn fabrieken en logistieke teams beschikbaar stellen aan de Spaanse regering om de broodnodige maskers te doneren. In een verklaring van een bedrijfsvertegenwoordiger legt Inditex uit dat het "minstens één keer per week materialen zal leveren".

2 LVMH - produceert desinfecterende handgel

Het Franse luxe-conglomeraat LVMH is de eigenaar van verschillende grote modehuizen als Dior, Givenchy en Louis Vuitton. Het bedrijf maakte bekend de productie van parfum van deze merken tijdelijk stop te zetten, en in plaats daarvan desinfecterende handgels te maken in de fabrieken. Deze worden vervolgens gedoneerd aan de Franse ziekenhuizen en verpleeginstituties.

3 Prada - doneert Intensive Care-units

Italiaans modehuis Prada bevindt zich in de regio van Italië die het hardst getroffen is door het coronavirus. Toch laat het bedrijf weten dat het twee nieuwe Intensive Care units gaat financieren in drie verschillende ziekenhuizen in Milaan: Sacco, San Raffaele en Vittore Buzzi.

4 Moncler - doneert aan ziekenhuizen

Het Italiaanse luxelabel Moncler doneert 10 miljoen euro ter ondersteuning van het Fiera Hospital-project in de Italiaanse regio Lombardije, dat zwaar is getroffen door het coronavirus. De donatie gaat naar de bouw van een ziekenhuis met meer dan vierhonderd intensive care-afdelingen verklaarde het merk in een verklaring.

5 L'Oréal Paris - produceren ontsmettingsmiddelen

De fabrieken van L’Oréal Group zijn begonnen met het maken van handontsmettingsmiddelen ter ondersteuning van de Franse en Europese gezondheidsautoriteiten. L'Oréal is een van 's werelds grootste beautymerken, doneert bovendien een miljoen euro om kansarmen in deze tijden te helpen. Het geld wordt verdeeld over verschillende verenigingen. "In deze uitzonderlijke crisissituatie is het onze verantwoordelijkheid om op alle mogelijke manieren bij te dragen aan de collectieve inspanning," stelt CEO Jean-Paul Agon in een verklaring.

6 Bulgari - doneert voor medicatieonderzoek

Italiaans juwelenhuis Bulgari draagt bij aan de onderzoeksafdeling van het Istituto Lazzaro Spallanzani in Rome, die werken aan de totstandkoming van nieuwe medicijnen om de verspreiding van het coronavirus te helpen bestrijden en voorkomen.

7 Nike - ondersteunt gemeenschappen
Dit bericht bekijken op Instagram

With love, Your Nike Family

Een bericht gedeeld door nike (@nike) op

Sportgigant Nike doneert 15 miljoen dollar om het coronavirus te bestrijden en de gemeenschappen waar Nike-medewerkers wonen te ondersteuning. "In het licht van de ongekende COVID-19-uitbraak die onze teamgenoten, vrienden en familie treft, komen we samen om gemeenschappen te ondersteunen waar onze werknemers wonen en werken", schreef Nike in een statement. Zo wordt het geld gedoneerd aan onderzoeksinstituten, voedselbanken en ziekenhuizen.

8 Kering - maakt donatie Rode Kruis

Het luxe-conglomeraat achter modehuizen als Gucci, Saint Laurent en Bottega Veneta Kering heeft een donatie van 1 miljoen euro gemaakt namens alle dertien mode- en luxemerken voor het Chinese Hubei Red Cross Foundation. Op deze manier dragen ze bij aan het financieren van medicatieonderzoek en de productie van onmisbare producten en apparaten in de zorgsector.

9 H&M Foundation - donatie Solitary Response Fund

De non-profitorganisatie van modeketen H&M, de H&M Foundation doneert ruim 470.000 euro aan het COVID-19 Solitary Response Fund. Dit is de internationale stichting vanuit de Wereldgezondheidsorganisatie die zich op wereldwijde schaal inzet voor de bestrijding van het coronavirus.

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder