Glamour wil met de campagne #PoweredbyWomen wereldwijd vrouwelijk talent ondersteunen en stimuleren en een statement maken voor feminisme.

Een maand lang alles wat je als vrouw wil weten over the F-word: feminisme

 Glamour wil met de campagne #PoweredbyWomen wereldwijd vrouwelijk talent ondersteunen en stimuleren en een statement maken voor feminisme. 

Volgens het World Economic Forum Project kan het 170 jaar duren voordat deze de salariskloof tussen vrouwen en mannen gedicht is. Voor Glamour is dat niet snel genoeg, daarom is er gezamenlijk gekeken naar wat Glamour kan betekenen in het representeren van het werk van vrouwen wereldwijd. Daarom is Glamour's novemberissue is, net als haar zussen uit zestien andere landen, volledig door vrouwen gemaakt.

Vrouwelijk talent
Anke de Jong, hoofdredacteur Glamour Nederland: “Glamour staat voor girls need to support girls. We willen wereldwijd laten zien dat er ongelooflijk veel vrouwelijk talent bestaat. Zijn we dan tegen mannen? Absoluut niet! Maar laten we er met z’n allen voor zorgen dat vrouwen en mannen in dezelfde functie hetzelfde betaald krijgen, dat meer vrouwen topfuncties bekleden en dat er bijvoorbeeld eindelijk eens een vrouwelijke premier komt. Met het initiatief #PoweredbyWomen creëren we een beweging. Women’s rights are human rights!”

Het november issue met covergirl Zendaya ligt vanaf 4 oktober in de winkels.

Menu
Ads for you!

Hi you!

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Glamour.
Dit vinden wij jammer, want daardoor missen we inkomsten die we hard nodig hebben om jou
de meest awesome content te bieden? Merk dan onze site als 'veilig' aan en volg deze instructies.

Thanks a million!

Sluiten